Prawie 1,5 mln kilometrów przez 7 lat. Tyle pokonał vw transporter i wciąż jeździ
Volkswagen t5 przez 6 dni w tygodniu przewoził gazety, pokonując średnio 800 km każdego dnia. W ten sposób po 7 latach ma prawie 1,5 mln km przebiegu i wciąż jeździ. Jednak nie myślcie, że obyło się bez poważnych napraw.
10.08.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeden plus jest taki, że silnik wciąż jest sprawny, jakby na przekór niezbyt pochlebnym opiniom o 2.0 TDI. W opisywanym modelu jest to odmiana o mocy 140 KM, bardzo popularna. Silnik to jedyny duży podzespół, który nie musiał być wymieniany. Samochód trzykrotnie dostał jednak nową turbosprężarkę, 2 razy filtr DPF, 4 razy pompę wodną, 5 razy pasek rozrządu, a łącznie aż 36 razy przechodził wymianę oleju. I ta ostatnia rzecz jest dość ciekawa.
Jeśli faktycznie dobrze policzono, to vw t5 dostawał nowy olej co 40 tys. km, czyli stosunkowo rzadko. Natomiast ważne jest, że samochód jeździł w lekkich warunkach, niemal wyłącznie w długich trasach, co mniej degraduje olej. Nie mniej jednak wygląda to imponująco.
Pierwszy milion przez 4 lata
Jak donosi blog.bus-ok.de, pierwszy milion pojawił się na liczniku po 4 latach i trzeba było wymienić licznik, bo nie pokazywał dalszego przebiegu. Do przebiegu 1 438 416 km dwukrotnie wymieniano też skrzynię biegów i sprzęgło wraz z kołem dwumasowym.
Trudno oszacować koszty takiej eksploatacji. Na pewno firma, która używała t5, już to sobie policzyła. Auto zostało jednak sprzedane i nowy właściciel deklaruje, że jedzie po kolejny rekord. Jeśli kiedykolwiek o nim jeszcze usłyszymy, to dopiero kiedy na liczniku znów pojawi się liczba 999 999 i trzeba będzie go wymienić.