Porsche Panamera z nowym rekordem Nürburgringu. Jest szybsze niż Mercedes-AMG GT

Po 3 latach od rynkowego debiutu Porsche zdecydowało się odświeżyć Panamerę. I nie chodzi tu tylko o wygląd, ale i technikę, czego najlepszym dowodem jest nowy rekord w kategorii aut luksusowych wykręcony na Nürburgringu.

Najszybsze luksusowe auto na Norschleife - Porsche Panamera 2021.
Najszybsze luksusowe auto na Norschleife - Porsche Panamera 2021.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

14.08.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Odświeżona Panamera powinna zadebiutować w najbliższych tygodniach. Porsche zadbało już o to, by o liftingu zrobiło się głośno. Wszystko za sprawą imponującego czasu osiągniętego na niemieckim torze Nürburgring.

Choć Niemcy chwalą się rekordem dopiero dziś, jego ustanowienie miało miejsce 24 lipca. Panamera ubrana w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 prowadzona przez kierowcę testowego Larsa Kerna pokonała "zielone piekło" w czasie 7:29,81 co pozwoliło jej wyprzedzić w klasyfikacji Mercedesa-AMG GT 63 S.

Chwila... przecież Mercedes zrobił to samo w czasie 7:25:41. Jakim więc cudem to Panamera stała się rekordzistą? Odpowiedź jest prosta - Jeszcze do niedawna oficjalne przejazdy na Nürburgringu kończyły się w miejscu wjazdu na stary tor, bez uwzględnienia przestrzeni pomiędzy linią dawnego finiszu, a miejscem startu.

Obraz
© mat. prasowe

Teraz, by czas został zaliczony, kierowca musi pokonać prawie 200-metrowy, dodatkowy odcinek. Rezultat Mercedesa został osiągnięty w starym systemie, podczas gdy Panamery w nowym. By jednak rozwiać wątpliwości, Porsche pochwaliło się również czasem z miejsca, w którym finiszował konkurent. Rezultat to 7:25.04, a więc o prawie 0,4 sekundy lepiej niż AMG.

Ważniejsza i bardziej zauważalna jest jednak różnica w stosunku do poprzedniej generacji Panamery Turbo, która w 2016 roku pokonała Północną Pętlę w czasie 7:38,46. Jak nietrudno zauważyć, następca jest znacznie szybszy.

Komentarze (3)