Polestar rzuca rękawicę Tesli. Elektryczny sedan w przyszłym roku
Polestar u szwedzkiego producenta jest nie tylko symbolem sportowych odmian modeli Volvo. Dzisiaj jest już również osobnym bytem odpowiedzialnym za sprzedaż aut elektrycznych i hybrydowych. Na Goodwood Festival of Speed zapowiedziano drugi model.
16.07.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dyrektor operacyjny marki Polestar, Jonathan Goodman, zapowiedział podczas festiwalu konkurenta dla Tesli Modelu 3. Elektryczny napęd, duża moc, spory zasięg na jednym ładowaniu - takimi zaletami chcą przekonać do wyboru ich propozycji. Goodman przewiduje również, że rynek samochodów elektrycznych do 2025 roku rozwinie się do 29 mln aut na drogach. Dla porównania w roku 2017 było ich 4 mln. Poznajcie model Polestar 2.
Patrząc na Volvo Concept 40.2 można się spodziewać, że model Polestar 2 będzie do niego bardzo podobny. Tak samo było w przypadku XC40, którego wersja produkcyjna jest bardzo zbliżona do Volvo Concept 40.1. Drugi model będzie produkowany w nadwoziu sedan i ma być bezpośrednim konkurentem dla Tesli.
Polestar 2 będzie wyposażony w silnik elektryczny generujący 405 KM, a zasięg na jednym ładowaniu ma wynosić 560 km. Dla porównania Tesla 3 w podstawowej wersji ma zasięg 350 km i silnik generujący 302 KM. W tym momencie trzeba spojrzeć na cenę obydwu modeli. Cennik propozycji od Volvo będzie startował od kwoty 30 tys. funtów (równowartość 146 100 zł), Tesla 3 to wydatek przynajmniej 35 tys. dol. (równowartość 128 450 zł). Z pewnością na korzyść Szwedów przemawia szeroka sieć serwisowa.
Biorąc pod uwagę kontrowersje, jakie pojawiają się wokół firmy Elona Muska, gdybym miał wydać własne pieniądze, to mój wybór padłby na Polestar'a. Niedbałe wykonanie wnętrza tesli i doniesienia jednego z pracowników o nietestowaniu układu hamulcowego, mogą odstraszyć potencjalnych kupujących. Z kolei Volvo kojarzy się z bezpieczeństwem i perfekcyjnym wykonaniem wnętrza.
Goodman dodał na koniec, że firma Polestar planuje kompleksowo podchodzić do swoich klientów, przez co nie określą jednej grupy docelowej. Według niego pojazdy elektryczne to nie ekstrawagancja, a nieunikniona przyszłość. Dlatego auta będą kierowali zarówno do młodych kierowców i starszych emerytów. Dzięki temu będzie to dobry wybór na pierwsze auto, jak i dla doświadczonego kierowcy. Polestar 2 będzie ciekawą propozycją i na pewno silną konkurencją dla Tesli.