Pierwszy samochód elektryczny od Porsche. Taycan zagrozi Tesli
Producent nie zaprezentował jeszcze wersji produkcyjnej, a klienci już składają zamówienia. Pierwsze w pełni elektryczne Porsche będzie miało premierę w 2019 roku, a do sprzedaży trafi rok później.
18.07.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Porsche Taycan będzie pierwszym w pełni elektrycznym samochodem niemieckiego producenta, który ma wprowadzić markę z Zuffenhausen w nową erę. Model produkcyjny powinien mieć wiele wspólnego z Mission E. To koncept, który premierę miał w 2015 roku. Taycan ma być bezpośrednim konkurentem Tesli. Czy firmę Elona Muska czekają cięższe czasy? Biorąc pod uwagę fakt, że coraz więcej marek z segmentu premium wprowadza do swojej oferty auta elektryczne, jest to bardzo możliwe.
Dyrektor generalny Porsche, Alexander Pollich, twierdzi, że zainteresowanie nowym elektrycznym modelem jest ogromne. Coś w tym musi być skoro klienci składają zamówienia na samochód nie wiedząc nawet, jak będzie wyglądała wersja produkcyjna. Potencjalni nabywcy rozmawiają z dealerami, jak dostać się na szczyt listy zamówień i próbują dowiedzieć się jak najwięcej szczegółów o nadchodzącym elektryku. Pollich przyznaje również, że Tesla S była pionierem na rynku, jednak Porsche będzie chciało być dla niej mocnym konkurentem.
Elektryczne auto od Porsche powstanie na nowej platformie J1. Akumulatory zostaną umieszczone centralnie i mają być źródłem energii dla dwóch silników elektrycznych - po jednym na przednią i tylną oś. Producent potwierdził również, że auto będzie miało wysoko rozwinięty tryb autonomicznej jazdy, jednak podróżowanie bez ingerencji kierowcy na dłuższych trasach nie będzie jeszcze możliwe. Zachęcający do kupna może być tryb szybkiego ładowania, który umożliwi uzupełnienie energii w akumulatorach do poziomu 80 proc. w około 15 minut.
Według doniesień Marka Webbera, byłego kierowcy F1 i ambasadora marki Porsche, Taycan może mieć silnik o mocy 600 KM. Ma mu to zapewnić sprint do setki w 3,5 s oraz prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to około 450 km. Cennik ma otwierać kwota 85 tys. dol. (równowartość 312 800 zł). Warto tutaj zwrócić uwagę, że najtańsza Panamera z napędem hybrydowym kosztuje 498 290 zł. Dlatego Taycan z napędem elektrycznym może okazać się finansową okazją przy swoim hybrydowym bracie.
Na rzecz Porsche przemawiać będzie rozwinięta sieć serwisowa, podczas gdy najbliższy punkt Tesli znajduje się w Berlinie. Na razie nie ma za dużo potwierdzonych informacji, jednak moim zdaniem jedno jest pewne. Tesla Model S będzie miała poważną konkurencję.