Peugeoty 3008 i 5008 dostały miękkie hybrydy. Pomogą oszczędzić sporo paliwa
Peugeot kontynuuje elektryfikację swoich modeli. Dwa SUV-y marki debiutują właśnie z odmienionym silnikiem 1.2 wspomaganym systemem miękkiej hybrydy. To rozwiązanie pozwalające na "żeglowanie" i okazjonalną jazdę na prądzie.
16.02.2023 | aktual.: 16.02.2023 17:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Miękkie hybrydy stają się coraz bardziej zaawansowane. Dodatkowe generatory służą już nie tylko do wspierania silnika spalinowego czy gromadzenia energii. Coraz częściej pozwalają bowiem także na jazdę z niskimi prędkościami.
Przykładem jest układ zastosowany w Peugeotach 3008 i 5008. Francuzi wykorzystali zaktualizowaną wersję benzynowego silnika 1.2, generującego 136 KM mocy i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Wsparli go dodatkowym układem wbudowanym w 6-biegową przekładnię automatyczną. Silnik elektryczny i inwerter współpracują z akumulatorem o pojemności 432 Wh oraz 48-woltową instalacją. Co ważne, baterię umieszczono pod fotelem kierowcy, przez co nie ogranicza ona przestrzeni bagażowej.
Miękka hybryda, w zależności od sytuacji, może dostarczyć dodatkowo do 28 KM mocy i 55 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala też ruszać i toczyć się przy niskich prędkościach, a podczas szybszej jazdy, po odpuszczeniu gazu, przechodzi w tryb żeglowania.
Peugeot twierdzi, że nowy napęd pozwoli zaoszczędzić do 2,5 litra benzyny na 100 km w mieście i 0,7 litra na trasie. Spalanie na autostradzie pozostanie niezmienione.
Nowy system docelowo zastąpi napęd 1.2 PureTech 130 EAT8 także w innych modelach marki, takich jak 208, 2008, 308, 308 SW i 408. W pierwszej kolejności na rynek trafią jednak 3008 i 5008. Stanie się to drugim kwartale 2023 roku.