Pagani Imola Roadster. Ekstremalny przepis na wiatr we włosach

Platforma Huayry wciąż ma się dobrze. Pagani właśnie przedstawiło kolejny model oparty na tej emocjonującej bazie. To otwarte wydanie wariantu Imola.

Pagani Imola Roadster
Pagani Imola Roadster
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

24.11.2023 | aktual.: 24.11.2023 12:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od debiutu Imoli Coupe minęły już cztery lata. Cierpliwe oczekiwanie na Roadstera jednak się opłaciło. Auto jest gotowe do rynkowego debiutu i trzeba przyznać, że wygląda wspaniale.

Wygląda jak Huayra R, tyle że bez dachu i w drogowym rynsztunku. Uwagę przykuwa przede wszystkim dopracowana aerodynamika, z pokaźnym tylnym skrzydłem w roli głównej atrakcji.

Wszystko to przy zachowaniu zaskakująco niskiej wagi na poziomie 1260 kg. Stosunek mocy do masy jest piorunujący, gdyż pod maską znajdziemy 6-litrowe V12 AMG generujące 838 KM i 1100 Nm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pagani nie chwali się czasami przyspieszeń. Zdradza za to prędkość maksymalną, ograniczoną elektronicznie do 350 km/h. Oczywiście osiągi imponują nie tylko na prostych. Dbają o to opony Pirelli P Zero, elektronicznie sterowane zawieszenie czy ceramiczne hamulce Brembo.

Pagani typowo dla siebie nie zdradza ceny tego cuda. Biorąc jednak pod uwagę, że powstanie tylko osiem egzemplarzy, tanio z pewnością nie będzie.

  • Pagani Imola Roadster
  • Pagani Imola Roadster
  • Pagani Imola Roadster
  • Pagani Imola Roadster
  • Pagani Imola Roadster
  • Pagani Imola Roadster
[1/6] Pagani Imola RoadsterŹródło zdjęć: © Materiały prasowe
Komentarze (0)