Opel pokazuje nowe auto rodzinne. Combo może być zagrożeniem dla Zafiry

Kilka dni po premierze Citroëna Berlingo pojawia się Opel Combo najnowszej generacji, którą rozpoznamy po dopisku Life. Model ten nie będzie już bazował na aucie Fiata, zatem wnosi zupełnie nową jakość do gamy aut rodzinnych niemieckiej marki.

Opel Combo Life (wcześniej wersja osobowa nosiła nazwę Tour), podobnie jak jego francuski brat Citroën Berlingo, ma być autem bardzo pojemnym. Zbudowano go na płycie podłogowej EMP2 o dużym rozstawie osi. Dzięki temu kabina rozciąga się na dużą długość, a znakiem charakterystycznym jest króciutki przód z przedziałem silnikowym. Combo może być wyposażone w jedno lub dwoje tylnych drzwi przesuwnych oraz dostępne jako wersja krótka (4,40 m) lub długa (4,75 m), a także jako pięcio- lub siedmiomiejscowa.
Opel Combo Life (wcześniej wersja osobowa nosiła nazwę Tour), podobnie jak jego francuski brat Citroën Berlingo, ma być autem bardzo pojemnym. Zbudowano go na płycie podłogowej EMP2 o dużym rozstawie osi. Dzięki temu kabina rozciąga się na dużą długość, a znakiem charakterystycznym jest króciutki przód z przedziałem silnikowym. Combo może być wyposażone w jedno lub dwoje tylnych drzwi przesuwnych oraz dostępne jako wersja krótka (4,40 m) lub długa (4,75 m), a także jako pięcio- lub siedmiomiejscowa.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

19.02.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wersja pięciomiejscowa w standardowej długości ma minimalną pojemność bagażową 597 litrów. Auto z długim rozstawem osi oferuje minimum 850 l bagażnika. Maksymalna dostępna przestrzeń mierzy odpowiednio 2126 l i 2693 l.
Wersja pięciomiejscowa w standardowej długości ma minimalną pojemność bagażową 597 litrów. Auto z długim rozstawem osi oferuje minimum 850 l bagażnika. Maksymalna dostępna przestrzeń mierzy odpowiednio 2126 l i 2693 l.© fot. mat. prasowe
Z myślą o przewożeniu długich przedmiotów przewidziano możliwość złożenia oparcia przedniego fotela. Oczywiście podobnie jak w Citroënie Berlingo, tak też w Oplu Combo nie zabrakło schowków, również tych umieszczonych nad pasażerami. Pod tym względem jest to auto bliźniacze z francuskim odpowiednikiem i jednocześnie arcymistrz w swoim segmencie.
Z myślą o przewożeniu długich przedmiotów przewidziano możliwość złożenia oparcia przedniego fotela. Oczywiście podobnie jak w Citroënie Berlingo, tak też w Oplu Combo nie zabrakło schowków, również tych umieszczonych nad pasażerami. Pod tym względem jest to auto bliźniacze z francuskim odpowiednikiem i jednocześnie arcymistrz w swoim segmencie.© fot. mat. prasowe
Przednia część wnętrza zdradza, że nie jest to tak indywidualny projekt jak w przypadku Crosslanda czy Grandlanda. Deska rozdzielcza pochodzi wprost od francuskich odpowiedników, co oczywiście nie musi być żadną wadą. Ogólnie widać, że Combo jest samochodem mającym znacznie mniej wspólnego z marką Opel niż crossovery.
Przednia część wnętrza zdradza, że nie jest to tak indywidualny projekt jak w przypadku Crosslanda czy Grandlanda. Deska rozdzielcza pochodzi wprost od francuskich odpowiedników, co oczywiście nie musi być żadną wadą. Ogólnie widać, że Combo jest samochodem mającym znacznie mniej wspólnego z marką Opel niż crossovery.© fot. mat. prasowe
Mało który kombivan będzie wyposażony tak bogato w systemy bezpieczeństwa, których rdzeniem jest kamera Opel Eye. Umożliwia ona skanowanie drogi przed pojazdem, dzięki czemu kierowca ma asystenta pasa ruchu, hamulec antykolizyjny, adaptacyjny tempomat czy system rozpoznawania znaków drogowych. Oczywiście jak każdy Opel, również nowe Combo będzie wyposażone w asystenta kierowcy Opel OnStar. Nie zabraknie kamer pokazujących pojazd z lotu ptaka.
Mało który kombivan będzie wyposażony tak bogato w systemy bezpieczeństwa, których rdzeniem jest kamera Opel Eye. Umożliwia ona skanowanie drogi przed pojazdem, dzięki czemu kierowca ma asystenta pasa ruchu, hamulec antykolizyjny, adaptacyjny tempomat czy system rozpoznawania znaków drogowych. Oczywiście jak każdy Opel, również nowe Combo będzie wyposażone w asystenta kierowcy Opel OnStar. Nie zabraknie kamer pokazujących pojazd z lotu ptaka.© fot. mat. prasowe
Zupełną nowością na liście wyposażenia jest system Flank Guard. To pakiet 12 czujników dookoła pojazdu, które wykrywają przeszkody i ostrzegają kierowcę podczas manewrowania przy niskich prędkościach o możliwej kolizji. Jest to rozwinięcie znanych doskonale czujników parkowania o czujniki monitorujące także bok pojazdu. Ponadto, w opcji pojawia się asystent parkowania.
Zupełną nowością na liście wyposażenia jest system Flank Guard. To pakiet 12 czujników dookoła pojazdu, które wykrywają przeszkody i ostrzegają kierowcę podczas manewrowania przy niskich prędkościach o możliwej kolizji. Jest to rozwinięcie znanych doskonale czujników parkowania o czujniki monitorujące także bok pojazdu. Ponadto, w opcji pojawia się asystent parkowania.© fot. mat. prasowe
To jednak nie wszystko. Nowe Combo wyposażono w opcjonalny system IntelliGrip, który zadebiutował w crossoverze Grandland X. Jest to rozwinięcie systemu kontroli trakcji o takie działanie, by zapewnić optymalną trakcję w trudnych warunkach.
To jednak nie wszystko. Nowe Combo wyposażono w opcjonalny system IntelliGrip, który zadebiutował w crossoverze Grandland X. Jest to rozwinięcie systemu kontroli trakcji o takie działanie, by zapewnić optymalną trakcję w trudnych warunkach.© fot. mat. prasowe
Podobnie jak w przypadku Citroëna Berlingo, tak też Opel Combo Life jest wyposażony w silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 110 lub 130 KM oraz nowego diesla 1.5 o mocy 75, 100 lub 130 KM. Z mocniejszym dieslem będzie można sparować automatyczną skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach.
Podobnie jak w przypadku Citroëna Berlingo, tak też Opel Combo Life jest wyposażony w silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 110 lub 130 KM oraz nowego diesla 1.5 o mocy 75, 100 lub 130 KM. Z mocniejszym dieslem będzie można sparować automatyczną skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach.© fot. mat. prasowe
Prawdopodobnie lada chwila swoją wizję najlepszego kombivana w klasie pokaże Peugeot.
Prawdopodobnie lada chwila swoją wizję najlepszego kombivana w klasie pokaże Peugeot.© fot. mat. prasowe
Dodam od siebie, że zdjęcia prasowe jakie opublikował Opel pokazują auto od mocno lajfstajlowej strony. Combo ma być autem bardzo wszechstronnym, dla osób spędzających czas aktywnie, a jednocześnie z dużym poczuciem humoru. Czy może być konkurentem dla Zafiry? Na pewno będzie sporo tańszy i nie mniej funkcjonalny. Niewykluczone, że również bardziej komfortowy, choć akurat Zafira w tym zakresie jest znakomita. Poprzednia generacja Combo to wydaje się biały kruk, przynajmniej na naszych drogach. Jak będzie z tym? Czas pokaże.
Dodam od siebie, że zdjęcia prasowe jakie opublikował Opel pokazują auto od mocno lajfstajlowej strony. Combo ma być autem bardzo wszechstronnym, dla osób spędzających czas aktywnie, a jednocześnie z dużym poczuciem humoru. Czy może być konkurentem dla Zafiry? Na pewno będzie sporo tańszy i nie mniej funkcjonalny. Niewykluczone, że również bardziej komfortowy, choć akurat Zafira w tym zakresie jest znakomita. Poprzednia generacja Combo to wydaje się biały kruk, przynajmniej na naszych drogach. Jak będzie z tym? Czas pokaże.© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Źródło artykułu:WP Autokult
OpelOpel Combosegment m
Komentarze (12)