Nowe Volvo S90 (2016) - polski cennik
Najnowszy model Volvo S90 debiutuje na polskim rynku. Auto już można zamawiać, a cena startowa to 171 600 zł.
13.01.2016 | aktual.: 20.10.2022 20:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zacznijmy jednak od gamy jednostek napędowych, które będą oferowane do Volvo S90. Każda z nich ma pojemność 2 litrów i 4 cylindry. Podstawowa to diesel D3 o mocy 150 KM i właśnie za taki silnik zapłacimy 171 600 zł jeżeli będzie konfigurowany z przekładnią manualną. Za automat Volvo wymaga dopłaty 9600 zł. Tyle tylko, że ta wersja silnikowa będzie produkowana dopiero od listopada 2016 roku. A zatem najtańsze Volvo S90 dostępne obecnie to wersja D4 o mocy 190 KM z automatyczną skrzynią biegów za 209 300 zł. Skrzynia manualna i napęd na cztery koła również pojawią się później. Za napęd AWD do silnika D4 trzeba będzie dopłacić 11 tys. zł. Najmocniejszy diesel D5 osiągający 235 KM będzie kosztował 233 200 zł, a więc niewiele więcej od wersji benzynowych, ale tu już seryjnie montuje się automat i napęd AWD.
Podstawową wersją benzynową jest silnik T5 (254 KM) z napędem na przednie koła i automatyczną skrzynia biegów za 218 900 zł. Podobnie jak najmocniejszy diesel również i ten silnik będzie oferowany od drugiego poziomu wyposażenia Momentum. To samo dotyczy topowej benzyny T6, której 320 KM mocy będzie przenoszone poprzez automatyczną skrzynię biegów na cztery koła. Takie auto startuje od 274 400 zł.
Najmocniejszą odmianą najnowszego Volvo S90 jest wersja hybrydowa T8 z 320-konnym silnikiem benzynowym i 87-konnym elektrycznym. Samochód, który również pojawi się dopiero w listopadzie kosztuje od 330 500 zł.
S90 jest oferowane obecnie w trzech standardach wyposażenia: Momentum, Inscription oraz R Design. Najniższy standard Kinetic dołączy do oferty w listopadzie. W tabeli poniżej przedstawiamy ceny samochodów w standardzie Momentum, w którym oferowane są wszystkie wersje silnikowe i napędowe oraz Kinetic dostępne od listopada. Wersje silnikowe i napędowe, które również będą dostępne dopiero od listopada oznaczyliśmy gwiazdką. Oficjalny cennik importera znajdziecie w linku pod tabelą.
Wersja silnikowa | Momentum | Kinetic* |
---|---|---|
Silnik Diesela | ||
D3 FWD MT (150 KM)* | 193 700 zł | 171 600 zł |
D3 FWD AT (150 KM)* | 203 300 zł | 181 200 zł |
D4 FWD (190 KM)* | 199 700 zł | 177 600 zł |
D4 FWD AT (190 KM) | 209 300 zł | 187 200 zł |
D4 AWD AT* (190 KM)* | 220 300 zł | 198 200 zł |
D5 AWD AT (235 KM) | 233 200 zł | |
Silnik benzynowy | ||
T5 FWD AT (254 KM) | 218 900 zł | |
T6 AWD AT (320 KM) | 274 400 zł | |
T8 AWD (320+87 KM)* | 330 500 zł | |
* wersje wyposażenia, silnikowe i układów napędowych dostępne od 14 listopada 2016 roku. |
Jak wypada cena podstawowa Volvo S90 na tle konkurencji? Przyjmijmy, że konkurencją w tym przypadku będzie Audi A6 Limousine - jedyne auto z niemieckiej trójki oferowane zarówno z napędem na przednią oś jak i na cztery koła, tak jak Volvo. Porównywalny z odmianą S90 D4 diesel 2.0 TDI o tej samej mocy 190 KM i napędem na przednią oś kosztuje 189 400 zł, zatem 11 800 zł więcej niż Volvo w wersji Kinetic, za to 10 300 zł mniej niż wersja Momentum. Za tę samą wersję silnika z napędem na cztery koła i automatem w salonie Audi trzeba zapłacić 211 900 zł, w Volvo 198 200 zł (Kinetic). Co z benzyniakami? 252-konne Audi A6 2.0 TFSI z automatem i napędem przednim kosztuje 208 800 zł - Volvo w podobnej konfiguracji 218 900 zł (Momentum). Mocna, 320-konna benzyna T6 Volvo może być porównana z 333-konnym silnikiem 3.0 TFSI Audi. Za szwedzkie auto zapłacicie 274 400 zł, natomiast za niemieckie 264 900 zł.
Wniosek jest prosty. Jeżeli za wersję startową S90 przyjmiemy dostępne obecnie Momentum, to Audi jest korzystniejsze cenowo - średnio o ok. 10 tys. zł tańsze. Natomiast wersja Kinetic powoduje, że to Volvo ma przewagę.