Nowe Renault Espace – van nowej generacji [wideo]
Renault Espace przekształciło się z normalnego pojazdu typu MPV w crossovera.
02.10.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Samochód został wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Nowe Renault Espace ma 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,68 m wysokości (producent nie podał jeszcze wartości co do milimetra). W porównaniu do poprzednika, samochód jest niższy o 63 mm. Rozstaw osi wynosi 2,88 mm i w stosunku do obecnego Grand Espace jest większy o 16 mm.
Crossover powstał oparciu o platformę CMF (Common Module Family). Część elementów zostało wykonanych z lekkich materiałów. Drzwi i maska są z aluminium. Tworzywo sztuczne o nazwie Noryl posłużyło do stworzenia aluminium przednich błotników, zaś tworzywo termoplastyczne do zbudowania elementów tylnej kanapy.
Współczynnik oporu aerodynamicznego to 0,30. Auto może być wyposażone w felgi o średnicy 17-20 cali. Reflektory Full LED są standardem.
Do wyboru będą wersje 5- i 7-osobowa. Trzy fotele drugiego rzędu są identyczne i mają oferować taki sam komfort podróżowania. Bagażnik ma pojemność 660 l. Można go powiększyć do 2040 l. Fotele w drugim i trzecim rzędzie chowają się w podłodze. Można je składać z miejsca kierowcy korzystając z systemu multimedialnego R-Link 2 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,7 cala. Istnieje też możliwość złożenia foteli przy pomocy przycisków w bagażniku lub dźwigni znajdującej się z boku każdego siedzenia.
Wszystkie drzwi działają w trybie hands free. Bagażnik można otwierać i zamykać naciskając stopą na dźwignię pod zderzakiem. Kąt otwarcia klapy jest regulowany. Podróżujący mają do dyspozycji szereg schowków. Największy z nich to szuflada w desce rozdzielczej o pojemności 12 l. Pozostałe mają pojemność od 0,85 do 7,4 l.
Renault podaje, że górna część oparcia obu przednich foteli (mają funkcję masażu) dostosowuje się do budowy ciała siedzącej osoby. W najbogatszej wersji Initiale Paris fotele przednie można regulować na dziesięć sposobów (zakres regulacji wzdłużnej wynosi 24 cm, długość siedziska można zmieniać w zakresie 6 cm).
Nowe Renault Espace otrzymało układ Multi-Sense. Odpowiada on za kontrolę nad systemem 4Control, elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układem kierowniczym, silnikiem, skrzynią biegów EDC, instrumentami pokładowymi, brzmieniem motoru oraz oprawę świetlną kabiny.
Kierowca ma do wyboru tryby jazdy: Eko, Komfort, Neutralny i Sport. Ustawienia można też personalizować. W zależności od trybu, podświetlenie kabiny zmienia kolor na zielony, niebieski, biały, czerwony lub fioletowy.
W gamie silnikowej znajdą się wyłącznie turbodoładowane jednostki napędowe o pojemności 1,6 l. Energy dCi 160 EDC z technologią Twin Turbo występuje w dwóch wariantach: 130 KM i 320 Nm oraz 160 KM i 380 Nm. Benzynowy motor Energy TCe 200 EDC generuje 200 KM i 260 Nm.
Słabszy diesel współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Pozostałe motory z dwusprzęgłową przekładnią EDC z systemem sterowania Shift by Wire.
Espace posiada układ jezdny 4Control, czyli czterech kół skrętnych. Renault jest wyposażone w systemy ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, przekroczeniu bezpiecznej odległości między pojazdami, nadmiernej prędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych, obiektach znajdujących się w martwym polu widzenia. Easy Park Assist pozwala na automatyczne wykonywanie manewrów parkowania równoległego, prostopadłego i skośnego.
Najbogatszą wersją Renault Espace będzie Initiale Paris. Poza wspomnianymi fotelami, odmiana ta wyróżnia się m.in. felgami o unikalnym wzorze, dodatkowymi oznaczeniami na karoserii i w kabinie, wykończeniem skórą Nappa, przyciemnianymi szybami oraz systemem audio BOSE.