Nowe logo i mariaż z Ładą. Dacia Bigster Concept to zapowiedź przyszłości
Koncern Renault zacieśnia współpracę z rosyjskim AvtoVAZ, tworząc wspólną dywizję dla marek Dacia-Lada, które teraz będą działać w ramach wspólnego skrzydła. Zmiany biznesowe przypieczętowano prezentacją nowego logo Dacii i premierą imponującego konceptu.
14.01.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dacia-Lada to nowa jednostka biznesowa utworzona przez koncern Renault w ramach 5-letniego planu Renaulution, zakładającego poważne zmiany we francuskim koncernie, którymi dotknięte zostaną wszystkie marki wchodzące w jego skład.
Zacieśnienie współpracy z Ładą powinno przynieść korzyści rosyjskiej marce. Dacia natomiast planuje dalszy rozwój oferty, skupiając się na atrakcyjnie wycenionych, ciekawych produktach, czego dowodem jest zaprezentowany właśnie koncept Bigster. Stanowi on zapowiedź nowej propozycji w segmencie C.
"Dacia pozostanie Dacią, oferującą godne zaufania, uczciwe i świetnie wycenione propozycje dla mądrych klientów. Tworząc jednostkę biznesową Dacia-Lada, chcemy wycisnąć z platformy CMF-B wszystko co najlepsze, zwiększając atrakcyjność i konkurencyjność naszych produktów. Mamy wszystko, czego potrzeba, by wznieść te marki wyżej, z konceptem Bigster na czele" - powiedział Denis Le Vot - szef marek Dacia i Łada.
Nie są to słowa rzucone na wiatr. Le Vot poparł je bowiem konkretnymi planami pokazującymi, w jakim kierunku podążać będzie mariaż Dacia-Lada w przyszłości. Najważniejsze z nich to:
- oszczędne i zdyscyplinowane podejście do projektu i kosztów rozwoju produktu
- wykorzystanie platformy CMF-B, która pozwoli Dacii i Ładzie stworzyć łącznie 11 modeli i 18 wersji nadwoziowych,
- rozwój alternatywnych rodzajów napędu - LPG i hybrydy
- co najmniej 3 zupełnie nowe modele do 2025 roku, wliczając w to atrakcyjną propozycję w segmencie C zapowiedzianą przez koncept Bigster
Sam koncept to przestronny, atrakcyjnie wystylizowany crossover o długości sięgającej 4,6 metra. Wyróżnia się masywnymi liniami i ciekawym oświetleniem obejmującym również podświetlane, zupełnie nowe logo marki Dacia.
Producent póki co nie zdradza wielu szczegółów, podkreślając tylko, że Bigster pozwoli klientom skorzystać z zalet segmentu C w cenie nieosiągalnej dla większości konkurentów. Będzie też uosobieniem przemian, jakie zaszły w filozofii marki i zapowiedzią stylistyki oraz rozwiązań stosowanych w przyszłych modelach.
To prawdopodobnie jednoczesny następca minivana Lodgy i większy brat Dustera - najważniejszego modelu w historii Dacii, którego pierwsza generacja zadebiutowała w 2009 roku i z marszu okazała się ogromnym sukcesem. Co warte odnotowania - nie tylko wśród mniej zamożnych klientów. Model biznesowy polegający na oferowaniu dużo za niedużo sprawdza się od lat. Nic więc dziwnego, że producent zamierza nadal podążać w tym kierunku.