Niesamowity wzrost popularności rallycrossu
Firma Repucom zajmująca się marketingiem sportowym przygotowała raport na temat popularności rallycrossu po zmianie statusu na mistrzostwa świata.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W sezonie 2014 po raz pierwszy rozegrano FIA World Rallycross Championship, cykl znany pod nazwą Rallycross RX. Są to mistrzostwa świata i największy cykl rallycrossowy w Europie. Wcześniej największym były Rallycrossowe Mistrzostwa Europy.
Oglądalność w telewizji mistrzostw świata 2014 w porównaniu z mistrzostwami Europy 2013 wzrosła o 500 procent! Rallycross RX pokazało 58 stacji telewizyjnych na całym świecie, relacje były również w Polsce. Wyemitowano łącznie 3982 godziny relacji na żywo, relacji opóźnionych i skrótów. W samej Europie rallycross w telewizji oglądało 11,4 mln widzów.
Liczba widzów na torach rallycrossowych wzrosła o 130 procent. Kibice mieli możliwość oglądania 112 kierowców w najwyższej kategorii Supercars. Odnotowano również 8-procentowy wzrost liczby akredytowanych dziennikarzy i fotoreporterów.
W ciągu 12 miesięcy na Facebooku odnotowano wzrost zainteresowania rallycrossem o 348%, na Twitterze o 202%, a na Instagramie o 900%. Za pośrednictwem mediów społecznościowych rallycross dotarł do 6,7 mln osób. Dla porównania w 2013 mistrzostwa Europy dotarły do 430 tys. osób. Sprzedaż produktów związanych z tą dyscypliną wzrosła w ubiegłym roku o 190 procent.
W tym sezonie promotor planuje zwiększenie grona widzów poprzez relacje na żywo w Internecie.