Miał być hit, a jest ostatnie miejsce na liście. Duży SUV BMW bez sukcesu w USA
Najnowszy SUV BMW, model XM, notuje rozczarowujące wyniki w Stanach Zjednoczonych. W 2024 roku sprzedano tylko 1 974 egzemplarze, co czyni go najmniej popularnym modelem niemieckiej marki na amerykańskim rynku.
08.01.2025 | aktual.: 08.01.2025 14:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW zaskoczyło wszystkich, decydując się na produkcję luksusowego SUV-a XM. Jednak dane sprzedażowe sugerują, że nie była to do końca trafna decyzja. W 2023 roku sprzedano tylko 2 315 egzemplarzy XM. W roku 2024 było jeszcze gorzej - liczby spadły do 1 974 sztuk.
Słabe wyniki XM kontrastują z sukcesem innych modeli marki. Sportowy roadster Z4 zanotował wzrost sprzedaży o 13,1 proc., osiągając wynik 2 129 egzemplarzy. Przyczyniło się do tego wprowadzenie wersji Z4 M40i z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Mimo problemów z XM, BMW odnotowało rekordowy rok w USA. W 2024 roku dostarczono 371 346 pojazdów, co oznacza wzrost popytu o 2,5 proc.. Najlepiej sprzedającym się modelem był X5 z wynikiem 72 348 sztuk, a tuż za nim uplasował się X3 z 68 798 sprzedanymi egzemplarzami. Trzecie miejsce zajęła Seria 4 z wynikiem 42 608 samochodów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
BMW wyprzedziło swoich konkurentów na amerykańskim rynku. Mercedes, mimo 9-procentowego wzrostu rok do roku, sprzedał 324 528 pojazdów. Audi zanotowało spadek o 14 proc. w porównaniu z 2023 rokiem, sprzedając 196 576 samochodów. Lexus zakończył rok z najlepszym w swojej historii wynikiem 345 669 sprzedanych pojazdów, plasując się za BMW, ale przed Mercedesem.
Przyczyny słabej sprzedaży XM mogą leżeć w jego kontrowersyjnym designie oraz wysokiej cenie. Model ten nie oferuje lepszych osiągów niż tańszy o 33 tys. dolarów X5 M, który cieszy się większym uznaniem klientów. Wersja XM Label z pełnym wyposażeniem kosztuje niemal 200 000 dolarów.