Miał być hit, a jest ostatnie miejsce na liście. Duży SUV BMW bez sukcesu w USA
Najnowszy SUV BMW, model XM, notuje rozczarowujące wyniki w Stanach Zjednoczonych. W 2024 roku sprzedano tylko 1 974 egzemplarze, co czyni go najmniej popularnym modelem niemieckiej marki na amerykańskim rynku.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW zaskoczyło wszystkich, decydując się na produkcję luksusowego SUV-a XM. Jednak dane sprzedażowe sugerują, że nie była to do końca trafna decyzja. W 2023 roku sprzedano tylko 2 315 egzemplarzy XM. W roku 2024 było jeszcze gorzej - liczby spadły do 1 974 sztuk.
Słabe wyniki XM kontrastują z sukcesem innych modeli marki. Sportowy roadster Z4 zanotował wzrost sprzedaży o 13,1 proc., osiągając wynik 2 129 egzemplarzy. Przyczyniło się do tego wprowadzenie wersji Z4 M40i z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Mimo problemów z XM, BMW odnotowało rekordowy rok w USA. W 2024 roku dostarczono 371 346 pojazdów, co oznacza wzrost popytu o 2,5 proc.. Najlepiej sprzedającym się modelem był X5 z wynikiem 72 348 sztuk, a tuż za nim uplasował się X3 z 68 798 sprzedanymi egzemplarzami. Trzecie miejsce zajęła Seria 4 z wynikiem 42 608 samochodów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
BMW wyprzedziło swoich konkurentów na amerykańskim rynku. Mercedes, mimo 9-procentowego wzrostu rok do roku, sprzedał 324 528 pojazdów. Audi zanotowało spadek o 14 proc. w porównaniu z 2023 rokiem, sprzedając 196 576 samochodów. Lexus zakończył rok z najlepszym w swojej historii wynikiem 345 669 sprzedanych pojazdów, plasując się za BMW, ale przed Mercedesem.
Przyczyny słabej sprzedaży XM mogą leżeć w jego kontrowersyjnym designie oraz wysokiej cenie. Model ten nie oferuje lepszych osiągów niż tańszy o 33 tys. dolarów X5 M, który cieszy się większym uznaniem klientów. Wersja XM Label z pełnym wyposażeniem kosztuje niemal 200 000 dolarów.