Kiedyś był produkowany w Polsce. Znamy ceny nowej generacji modelu

Volkswagen niedawno zaprezentował siódmą generację Transportera (i osobowej Caravelle), która z technicznie jest bliźniakiem Forda Transita. Niegdyś produkowany w Poznaniu model, teraz wyjeżdża z tureckiej fabryki Ford Otosan. Producent wreszcie zdradził polskie ceny modelu i jak się okazuje, niemiecki model jest odrobinę droższy, od swojego bliźniaka.

Volkswagen Transporter T7
Volkswagen Transporter T7
Źródło zdjęć: © WP autokult
Filip Buliński

01.12.2024 13:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiele osób błędnie określa nowego Multivana jako odmianę siódmej generacji Transportera. Po odsłonie T6 drogi aut się rozeszły – podczas gdy nowy Multivan bazuje na platformie MQB, bardziej użytkowe modele Transporter i Caravelle zostały zbudowane na nowym Transicie (w związku z umową o współpracy z Fordem). Z tego powodu auta zadebiutowały też w różnym czasie. Prawidłowo oznaczenia T7 powinno się więc używać tylko do ostatnich dwóch z wymienionych aut. Tyle słowem wstępu.

Po sierpniowej premierze teraz doczekaliśmy się polskiego cennika Transportera i Caravelli, których oferta jest bardzo bogata – można bowiem zdecydować się na samochód z krótkim lub długim rozstawem osi, napędem na przednie lub wszystkie koła oraz manualną bądź automatyczną skrzynię. Jeśli chodzi o napędy, na razie wybór stanowią dwa diesle – o mocy 150 i 170 KM. 232-konna hybryda plug-in oraz elektryk pojawią się w późniejszym terminie. Oto jak kształtuje się cennik.

Volkswagen Transporter – ceny dla wersji silnikowych

  • 2.0 TDI (150 KM) 6MT – Furgon od 190 367 zł
  • 2.0 TDI (170 KM) 8AT – Furgon od 205 496 zł

Volkswagen Caravelle – ceny dla wersji silnikowych

  • 2.0 TDI (150 KM) 6MT – Caravelle od 234 955 zł
  • 2.0 TDI (170 KM) 8AT – Caravelle od 252 273 zł

W porównaniu z bliźniaczym Transitem i Tourneo, Transporter jest odrobinę droższy. Użytkowy wariant kosztuje 12 tys. zł więcej, natomiast osobowa Caravelle – 3 tys. zł tańsza. Trzeba jednak dodać, że Transit w wersji osobowej, choć droższy, to jest lepiej wyposażony. Volkswagen Caravelle w porównywalnej wersji jest już 8 tys. zł droższy.

A ile trzeba dopłacić za poszczególne warianty? W Transporterze 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów wymaga dorzucenia 8,6 tys. zł, ale występuje w standardzie w mocniejszym wariancie lub z napędem na cztery koła. To ostatnie rozwiązanie podnosi cenę o 27,6 tys. zł (19 tys. zł względem wariantu z automatyczną skrzynią i napędem na przednie koła). Chętni na dłuższy wariant muszą z kolei dopłacić jedynie 2,5 tys. zł.

W przypadku Caravelli dopłaty za poszczególne opcje kształtują się inaczej. Automatyczna skrzynia biegów oznacza cenę wyższą o 9,9 tys. zł. Podobnie jak w Transporterze, dostaniemy ją w standardzie przy wyborze mocniejszej wersji lub napędu na cztery koła. Tutaj dopłata za napęd obu osi to 29 tys. zł (19 tys. zł względem wariantu z automatyczną skrzynią i napędem na przednie koła). Z kolei model z dłuższym rozstawem osi to koszt o 2,6 tys. zł większy.

Wersje wyposażenia Volkswagena Transportera

  • Furgon od 190 367 zł – w podstawie dostaniemy m.in. podgrzewane lusterka zewnętrzne, 16-calowe felgi stalowe, czarne zderzaki i lusterka, multifunkcyjną kierownicę, LED-owe reflektory, asystenta świateł drogowych, bezkluczykowe odpalanie, cyfrowe zegary, tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację, tempomat oraz 13-calowy ekran multimedialny z bezprzewodową łącznością Android Auto i Apple Car Play.
  • Furgon PanAmericana od 204 857 zł – ta wersja cechuje się uterenowionym charakterem, choć na próżno szukać tu zwiększonego prześwitu. Dostaniemy za to czarne listwy na nadkolach, 17-calowe felgi aluminiowe, multifunkcyjną kierownicę obszytą ekologiczną skórą, tylne lampy LED Premium, fotel kierowcy regulowany w ośmiu kierunkach (pasażera w sześciu), inną tapicerkę oraz podgrzewane siedzenia.

Wersje wyposażenia Volkswagena Caravelle

  • Caravelle od 234 955 zł (podstawowa wersja nosi jednocześnie nazwę modelu) – w postawie możemy liczyć m.in. podgrzewane zewnętrzne lusterka, nielakierowane zderzaki, 16-calowe felgi stalowe z kołpakami, multifunkcyjną kierownicę obszytą skórą ekologiczną, ręcznie przyciemniane lusterko wsteczne, LED-owe reflektory, bezkluczykowe odpalanie, cyfrowe zegary, tylne czujniki parkowania, 3-strefową klimatyzację, tempomat oraz 13-calowy ekran multimediów z bezprzewodową łącznością z Apple Car Play i Android Auto. Ponadto, podstawowa Caravelle jest autem 8-osobowym.
  • Life od 245 348 zł – w wyższej wersji dostaniemy dodatkowo 16-calowe felgi aluminiowe, fotele z podparciem lędźwiowym, lakierowane zderzaki czy łącznie osiem gniazd USB-C.
  • PanAmericana od 259 161 zł – podobnie jak w Transporterze, to wersja uterenowiona. Poza kilkoma akcentami stylistycznymi dostaniemy tu 17-calowe felgi aluminiowe, tylne lampy LED Premium, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego, fotel kierowcy regulowany w ośmiu kierunkach (pasażera w sześciu), specjalną tapicerkę, przyciemniane tylne szyby oraz podgrzewane przednie siedzenia.
  • Style od 277 586 zł – w topowej odmianie możemy liczyć m.in. na kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, drzwi przesuwne po obu stronach z elektrycznym domykaniem, przyciemniane tylne szyby, 17-calowe felgi aluminiowe, asystenta skrętu, matrycowe reflektory, tylne lampy LED Premium, ręczną regulację podparcia lędźwiowego, rolety przeciwsłoneczne w oknach II rzędu, tapicerkę ze skóry ekologicznej, 13 gniazd USB-C, bezkluczykowy dostęp do auta, oraz podgrzewane przednie siedzenia.
Komentarze (5)