Jeep Renegade i Compass także z miękką hybrydą. Dołączą do wersji plug-in

Jeep rozbudowuje ofertę o kolejne wersje modeli Renegade i Compass. Szumna nazwa e-Hybrid skrywa technologię miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną.

Jeep Compass i Renegade e-Hybrid
Jeep Compass i Renegade e-Hybrid
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Jeep
Aleksander Ruciński

21.01.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Alternatywne napędy nie są żadną nowością w gamie Compassa i Renegade'a. Od jakiegoś czasu oba modele można bowiem kupić w wersjach plug-in 4xe pozwalających na podróżowanie zarówno z wykorzystaniem silnika spalinowego, jak i na samym prądzie.

Teraz do gamy dołącza wersja, która na samym prądzie nie pojedzie. Będzie jednak bardziej dynamiczna i oszczędniejsza od klasycznych spalinówek. Wszystko za sprawą układu miękkiej hybrydy, który Jeep określa mianem e-Hybrid.

48-woltowy układ wspomaga jednostkę spalinową, pozwalając czasowo uzyskać nawet 20 KM i 50 Nm więcej. Sam silnik benzynowy ma natomiast 1,5 litra pojemności, 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo współpracuje z 7-biegową, automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach. Niestety niektórych rozczaruje fakt, że wersję e-Hybrid można łączyć tylko z przednim napędem.

Wersja e-Hybrid występuje tylko z przednim napędem
Wersja e-Hybrid występuje tylko z przednim napędem© mat. prasowe / Jeep

Startowa edycja Upland wyróżniająca się m.in turkusową kolorystyką i bogatym wyposażeniem powinna trafić na rynek w najbliższych miesiącach. Później dołączą do niej pozostałe odmiany. Ceny na razie pozostają nieznane.

Komentarze (3)