Jeep Renegade
Jeep Renegade to kolejny model amerykańskiego producenta i pierwszy nowy od przyłączenia się do koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Renegade to przedstawiciel nowego segmentu dla marki Jeep. Opracowany wspólnie z Fiatem bazuje na płycie podłogowej modelu 500X, ale ma nieco odmienny, bardziej offroadowy charakter i zupełnie odmienną stylistykę. Samochody mają podobne rozmiary – Jeep jest o 1 cm krótszy za to o 7 cm wyższy. Jednak przy tym samym rozstawie osi wynoszącym 257 cm oferuje nieznacznie mniej miejsca w kabinie, która podobnie jak w stricte terenowym Wranglerze sprawia wrażenie ciasnawej. Z pewnością Renegade nie może konkurować przestronnością z kompaktowymi crossoverami, ale z miejskimi już tak. Również bagażnik o identycznej pojemności jak we Fiacie 500X – 351 litrów – jest zdecydowanie mniejszy niż w segmencie C i odpowiada raczej klasie B crossoverów.
Nadwozie Jeepa Renegade wydaje się przeciwieństwem tego, co oferuje Fiat 500X. Jest mocno kanciaste i sprawia wrażenie jakby aerodynamika nie miała większego znaczenia przy projektowaniu. Charakterystyczne dla marki są grill z pionowym użebrowaniem oraz duże okrągłe reflektory w stylu Jeepa Wranglera. Samochód jak przystało na crossovera jest solidnie obudowany plastikami i jak przystało na Jeepa oferuje niezłe właściwości terenowe. Co ciekawe, pod tym kątem są dwie różne wersje tego modelu. Podstawowy ma napęd przedni lub dołączany automatycznie 4x4, ale odmiana Trailhawk oferuje ponadto reduktor, co w tym segmencie jak na obecne czasy jest fenomenem. Wersja Trailhawk jest też wyżej zawieszona i ma nieco inaczej zestrojone zawieszenie. Dzięki temu geometria terenowa jest zdecydowanie lepsza niż w standardowych odmianach. Kąt natarcia wynosi aż 30 stopni, a kąt zejścia 34 stopnie. Maksymalna głębokość brodzenia to 482 mm. Ponadto wszystkie wersje z napędem na cztery koła Jeep Active Drive mają selektor wyboru rodzaju podłoża, który umożliwia programowanie działania napędu na śnieg, piach czy błoto.
Podobnie jak Fiat 500X również Jeep Renegade jest oferowany z wieloma silnikami i w kilku konfiguracjach napędu. Podstawowe jednostki to wolnossący silnik benzynowy 1.6 EtorQ o mocy 110 KM oraz diesel MJD o tej samej pojemności i mocy 120 KM. Obie jednostki występują tylko z manualną skrzynią biegów i przednim napędem. Z przednim napędem oferowane są również silniki benzynowe 1.4 Tmair o mocy 140 KM – tu jest wybór pomiędzy przekładnią manualną lub automatyczną o 6 przełożeniach. Najmocniejsza wersja benzynowa 1.4 Tmair o mocy 170 KM dostępna jest już tylko z napędem 4x4 i 9-biegową skrzynią automatyczną. Również tylko z napędem 4x4 występują diesle 2.0 MJD o mocach 140 lub 170 KM z przekładnią manualną lub automatyczną, przy czym mocniejsza jednostka jest dedykowana tylko dla Trailhawka z automatyczną skrzynią biegów.
Na polskim rynku Renegade oferowany jest w następujących standardach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited oraz Trailhawk. Cena startuje od poziomu 69 900 zł, a kończy się na 126 400 zł za Trailhawka.