Jaguar Land Rover nie będzie sprzedawał w Rosji. Kolejny koncern wstrzymuje działania
Jaguar Land Rover zrezygnował z dostarczania pojazdów na rynek rosyjski w związku z "wyzwaniami w handlu". W wynikach finansowych będzie to zauważalny spadek, ale nie na tyle, by poważnie zaszkodzić marce.
01.03.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W związku z sankcjami nałożonymi na Rosję Jaguar Land Rover (należący do koncernu TATA) nie będzie dostarczał do Rosji swoich samochodów. W 2021 roku sprzedaż aut tego koncernu wyniosła prawie 7 tys. sztuk. Na całym świecie sprzedano 420 tys. pojazdów tych marek.
Zobacz także
Jaguar Land Rover ma za sobą ciężki rok walki o półprzewodniki. Koncern nie ma fabryk w Rosji. Najbardziej wysunięty obiekt na wschód znajduje się na Słowacji.
To nie pierwsza firma, która zdecydowała się na wstrzymanie dostaw do Rosji. Wcześniej takie krok zrobiło Volvo i cały koncern General Motors. Daimler Trucks nie dostarcza też części do zakładów zbudowanych razem z Kamazem. Warto jednak pamiętać, że Rosja ma znaczące złoża palladu, który potrzebny jest do produkcji katalizatorów. Wojna na Ukrainie poważnie naruszy więc skomplikowane szlaki dostaw części.