Hyundai wzywa polskich kierowców do serwisu. Chodzi o poważne usterki
Aż 2,5 tys. polskich kierowców samochodów marki Hyundai będzie musiało wybrać się do serwisu w związku z wykryciem poważnych usterek. Sprawa dotyczy dwóch popularnych modeli południowokoreańskiego producenta.
03.07.2023 | aktual.: 04.07.2023 17:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
O sprawie powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – W samochodach Hyundai Tucson, wyprodukowanych w Czechach i wyposażonych w elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi, może wystąpić awaria funkcji zapobiegającej przytrzaśnięciu podczas jej działania, co może skutkować przytrzaśnięciem części ciała lub przedmiotu znajdującego się w obszarze otwartego tylnego okna podczas jego zamykania – informuje UOKiK.
Chodzi dokładnie o modele wyprodukowane między 7 marca a 5 kwietnia 2023 r. W Polsce kampanią naprawczą objętych jest 851 pojazdów. Posiadacze tych samochodów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Hyundai w celu wymiany obu silników podnoszenia szyb tylnych drzwi. Przedsiębiorca poinformował, że części zamienne przewidziane do wymiany będą dostępne w drugiej połowie lipca 2023 r.
Na początku czerwca br. UOKiK informował również o usterkach modeli Tucson (wyprodukowanych w Czechach pomiędzy 23 października 2018 r. a 27 października 2020 r.) oraz i30 (wyprodukowanych w Czechach pomiędzy 25 października 2018 r. a 15 lipca 2020 r.). Problem dotyczy możliwości wystąpienia niedrożności filtra siatkowego kanału olejowego pompy podciśnienia, współpracującej z pompą wtryskową. Co za tym idzie użytkownik może odczuć zwiększony opór pedału hamulca, zanim włączy się lampka ostrzegawcza.
Na polskim rynku w tym przypadku kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 646 pojazdów. Właściciele zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Hyundai w celu demontażu filtra siatkowego.