Hyundai wkracza do świata mody. Ubrania i biżuteria z samochodowych odpadów
Kolczyki z potłuczonego szkła reflektorów, a może torba z poduszki powietrznej? Możliwości jest wiele, czego dowód stanowi odzież i biżuteria tworzona przez Hyundaia we współpracy ze światowymi markami.
12.10.2020 | aktual.: 16.03.2023 16:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wiele firm motoryzacyjnych produkuje swoje ubrania. W większości modowe zaangażowanie ogranicza się jednak do koszulek z logo danego producenta czy modelu. Hyundai poszedł dalej tworząc nietuzinkową odzież i biżuterię z recyklingu.
Koreańczycy we współpracy z takimi markami jak Alighieri, E.L.V. DENIM, Public School, pushBUTTON, Richard Quinn i Rosie Assoulin postanowili wykorzystać odpady powstające przy produkcji oraz złomowaniu samochodów. Mowa tu nie tylko o tak oczywistych materiałach jak szkło z szyb i blacha z poszyć nadwozia, ale i pasy bezpieczeństwa czy poduszki powietrzne.
Właśnie te materiały upodobała sobie firma Alighieri, która tworzy bransoletki i naszyjniki z wykorzystaniem sztucznych pereł. Z kolei L.V. Denim produkuje kombinezony ze skórzanych ścinek i pozostałości po produkcji samochodowej tapicerki. Natomiast Richard Quinn tworzy kamizelki ze starych poduszek powietrznych
Kolekcja stworzona wspólnie przez wspomniane marki i Hyundaia będzie dostępna w londyńskim domu towarowym Selfridges od 13 października 2020 roku oraz w wybranych sklepach internetowych. Ciekawe, czy przypadnie do gustu klientom.