Hyundai wkracza do świata mody. Ubrania i biżuteria z samochodowych odpadów
Kolczyki z potłuczonego szkła reflektorów, a może torba z poduszki powietrznej? Możliwości jest wiele, czego dowód stanowi odzież i biżuteria tworzona przez Hyundaia we współpracy ze światowymi markami.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wiele firm motoryzacyjnych produkuje swoje ubrania. W większości modowe zaangażowanie ogranicza się jednak do koszulek z logo danego producenta czy modelu. Hyundai poszedł dalej tworząc nietuzinkową odzież i biżuterię z recyklingu.
Koreańczycy we współpracy z takimi markami jak Alighieri, E.L.V. DENIM, Public School, pushBUTTON, Richard Quinn i Rosie Assoulin postanowili wykorzystać odpady powstające przy produkcji oraz złomowaniu samochodów. Mowa tu nie tylko o tak oczywistych materiałach jak szkło z szyb i blacha z poszyć nadwozia, ale i pasy bezpieczeństwa czy poduszki powietrzne.
Właśnie te materiały upodobała sobie firma Alighieri, która tworzy bransoletki i naszyjniki z wykorzystaniem sztucznych pereł. Z kolei L.V. Denim produkuje kombinezony ze skórzanych ścinek i pozostałości po produkcji samochodowej tapicerki. Natomiast Richard Quinn tworzy kamizelki ze starych poduszek powietrznych
Kolekcja stworzona wspólnie przez wspomniane marki i Hyundaia będzie dostępna w londyńskim domu towarowym Selfridges od 13 października 2020 roku oraz w wybranych sklepach internetowych. Ciekawe, czy przypadnie do gustu klientom.