Hyundai wkracza do świata mody. Ubrania i biżuteria z samochodowych odpadów

Kolczyki z potłuczonego szkła reflektorów, a może torba z poduszki powietrznej? Możliwości jest wiele, czego dowód stanowi odzież i biżuteria tworzona przez Hyundaia we współpracy ze światowymi markami.

Z samochodowych odpadów można wytworzyć wiele ciekawych rzeczy.
Z samochodowych odpadów można wytworzyć wiele ciekawych rzeczy.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

12.10.2020 | aktual.: 16.03.2023 16:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiele firm motoryzacyjnych produkuje swoje ubrania. W większości modowe zaangażowanie ogranicza się jednak do koszulek z logo danego producenta czy modelu. Hyundai poszedł dalej tworząc nietuzinkową odzież i biżuterię z recyklingu.

Koreańczycy we współpracy z takimi markami jak Alighieri, E.L.V. DENIM, Public School, pushBUTTON, Richard Quinn i Rosie Assoulin postanowili wykorzystać odpady powstające przy produkcji oraz złomowaniu samochodów. Mowa tu nie tylko o tak oczywistych materiałach jak szkło z szyb i blacha z poszyć nadwozia, ale i pasy bezpieczeństwa czy poduszki powietrzne.

Obraz
© mat. prasowe

Właśnie te materiały upodobała sobie firma Alighieri, która tworzy bransoletki i naszyjniki z wykorzystaniem sztucznych pereł. Z kolei L.V. Denim produkuje kombinezony ze skórzanych ścinek i pozostałości po produkcji samochodowej tapicerki. Natomiast Richard Quinn tworzy kamizelki ze starych poduszek powietrznych

Kolekcja stworzona wspólnie przez wspomniane marki i Hyundaia będzie dostępna w londyńskim domu towarowym Selfridges od 13 października 2020 roku oraz w wybranych sklepach internetowych. Ciekawe, czy przypadnie do gustu klientom.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)