Hybrydowy DS 7 Crossback dostanie napęd na cztery koła. Jego moc to aż 300 KM
Dopiero co pisałem o hybrydach Peugeota, ale jak wiadomo większość francuskich marek trzyma się razem. Dlatego nie dziwi premiera nowej odmiany DS 7 Crossback z napędem na cztery koła i hybrydą plug-in.
25.09.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – tak brzmi pełna nazwa najnowszego modelu najbardziej luksusowej marki w Grupie PSA. Jednocześnie zdradza wszystko, gdyż E oznacza napęd elektryczny, natomiast 4x4 napęd na obie osie. Jedno z drugim się wiąże, bo to właśnie silniki elektryczne generują moment obrotowy na tylnej osi.
Wraz z silnikiem spalinowym 1.6 PureTech całość oddaje do dyspozycji maksymalnie 300 KM mocy oraz 450 Nm momentu obrotowego. Sam motor benzynowy generuje 200 KM, natomiast oba silniki elektryczne – jeden z przodu, drugi z tyłu – oddają maksymalnie 109 KM. Napędem przednim zarządza 8-biegowy automat, który z pewnością będzie pracował przyjemniej niż klasyczna dla hybryd przekładnia bezstopniowa.
Akumulator o pojemności 13,2 kWh ma zapewnić zasięg 50 km zgodnie z cyklem WLTP w trybie całkowicie elektrycznym. Co więcej, na samych silnikach elektrycznych można rozpędzić samochód do prędkości 135 km/h, czyli w efekcie wyższej niż autostradowa w większości krajów Europy. Powyżej tej prędkości włącza się silnik spalinowy. Auto oczywiście może być ładowane z domowego gniazdka (ok. 8 godzin) lub przy użyciu szybkiej ładowarki.
Warto zauważyć, że Francuzi niekoniecznie wybierają proste rozwiązania dotyczące napędów hybrydowych. Producenci popularnych hybryd jako główne źródło zasilania używają wolnossących, dość słabych silników benzynowych i przekładni bezstopniowych, choć koncern Hyundai/Kia zdecydował się na skrzynię dwusprzęgłową.
Tymczasem PSA za główny cel obrało sobie najwyraźniej przyjemność z jazdy, skoro wykorzystali silnik turbo i przekładnię 8-biegową. Ponadto hybryda tworzy jednocześnie napęd na cztery koła, który może w niektórych sytuacjach drogowych poprawić trakcję.
Na chwilę obecną nie wiadomo, kiedy dokładnie auto trafi do sprzedaży i czy w ogóle będzie oferowane na polskim rynku. Wiadomo natomiast, że wraz z hybrydowymi peugeotami będzie oferowane w przyszłym roku.