To ma być najszybszy samochód bez dachu. Celem jest prędkość 483 km/h!

Marka Hennessey jest w posiadaniu rekordu prędkości dla samochodu produkcyjnego bez dachu. Venom GT Spyder rozpędza się do 427 km/h, ale nowy model Venom F5 Roadster ma przekroczyć magiczne 300 mil na godzinę.

Hennessey Venom F5 Roadster
Hennessey Venom F5 Roadster
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Hennessey
Marcin Łobodziński

20.08.2022 | aktual.: 13.03.2023 16:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

300 mil na godzinę to aż 483 kilometry na godzinę, a to już czyste szaleństwo. Projekt zbudowania hipersamochodu, w którym kierowcy nie odpadnie głowa przy takich prędkościach, jest ogromnym wyzwaniem. Jednak Hennessey właśnie z takich projektów słynie. Amerykańska firma z siedzibą w Teksasie zaprezentował roadstera opartego na modelu coupé Venom F5 Coupe. Ma powstać 30 takich aut.

Różnice względem coupé

Pod względem mechanicznym jest identyczny, nawet masą różni się tylko o 0,91 kg (tyle więcej waży). Tak na dobrą sprawę różnica między coupé i roadsterem polega na tym, że roadster ma zdejmowany panel dachowy wykonany jak większość auta z kompozytów. Jednoczęściowy dach jest w pełni izolowany i wyłożony miękką tapicerką typu alcantara.

Hennessey Venom F5 Roadster
Hennessey Venom F5 Roadster© fot. mat. prasowe/Hennessey

Ważący tylko 8 kg panel jest zabezpieczony czterema szybko zwalnianymi śrubami i parą zatrzasków o wysokiej wytrzymałości, aby wytrzymać oszałamiające obciążenia i gigantyczne siły aerodynamiczne przy ekstremalnych prędkościach.

Hennessey Venom F5 Roadster
Hennessey Venom F5 Roadster© fot. mat. prasowe/Hennessey

Hennessey Venom F5 Roadster ma też nową szybę pokrywy silnika ze szkła hartowanego. Jego opracowanie wbrew pozorom nie było prostym zadaniem. Jest to materiał certyfikowany do użycia w lotnictwie, w samochodach odrzutowych. Duży szklany panel może wytrzymać siły aerodynamiczne działające przy prędkości bliskiej 500 km/h i temperatury rzędu 540 st. Celsjusza. Dla pokazania skali – przy takich temperaturach większość płynów w samochodzie dojdzie do samozapłonu.

Roadster różni się od swojego brata z nadwoziem coupé także kołami. Kute felgi ze stopu aluminium, a następnie frezowane do perfekcji, ultralekkie, mają po siedem par szprych, z których każda przypomina wydłużoną literę "H" jak Hennessey.

Hennessey Venom F5 Roadster
Hennessey Venom F5 Roadster© fot. mat. prasowe/Hennessey

Na zewnętrznej powierzchni każdej obręczy koła wyfrezowano napis "Hennessey" i "Roadster" po przeciwnej stronie. Właściciele mogą zdecydować się na felgi Hyper Silver polerowane ręcznie na wysoki połysk. Sam proces polerowania trwa dwa tygodnie. Koła są zabezpieczone pięcioma tytanowymi nakrętkami.

To, co dziś robi największe wrażenie, to jednostka napędowa. Bez żadnej cudownej hybrydy w stylu Ferrari, lecz poczciwe amerykańskie V8 o pojemności 6,6 litra, mocy 1842 KM i momencie obrotowym 1617 Nm! Tak, jedynka z przodu nie jest błędem.

I całość trafia na tylną oś. Dlatego do setki rozpędza się w "nędzne" 3 sekundy, ale już 200 km/h osiąga po niecałych 5 sekundach.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]
Źródło artykułu:WP Autokult
hennesseysegment sroadster
Komentarze (0)