Ford wie, jak zadowolić klientów. Fiesta ST to równie dobra okazja co poprzednik

Miejski hatchback z trzycylindrowym silnikiem nie brzmi ekscytująco. Wystarczy jednak wspomnieć, że to nowy Ford Fiesta ST i zdanie nabiera zupełnie innego charakteru. Poznaliśmy już pierwsze ceny nowej generacji hot hatcha.

Ford Fiesta ST będzie dostępny jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback.
Ford Fiesta ST będzie dostępny jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback.
Źródło zdjęć: © Fot. Szymon Jasina
Michał Zieliński

24.05.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli od lutego 2017 roku przebieracie nogami w oczekiwaniu na nowego, małego, sportowego forda to mam świetną wiadomość. Auto wkrótce trafi do polskich salonów, a cennik otworzy przystępna kwota 84 750 zł. Dla poszukujących mocniejszych wrażeń importer przygotował pakiet Performance, który dokłada mechaniczną szperę i system launch control. Dopłata wyniesie 4100 zł.

Dla porównania, Volkswagen Polo GTI kosztuje w podstawowej wersji 89 690 zł, z kolei Renault Clio R.S. to wydatek przynajmniej 93 000 zł. Mały ford jest więc najtańszy ze stawki, ale też jako jedyny ma w standardzie manualną przekładnię sześciostopniową – w tej klasie można to odebrać jako zaletę. Każdy z trzech samochodów ma pod maską 200-konną jednostkę i rozpędza się do 100 km/h w 6,7 sekundy. Różnicą jest rozmiar silnika. Volkswagen wybrał 2-litrowy motor, Renault postawiło na 1,6, zaś Ford zdecydował się na trzycylindrowe 1,5.

Obraz
Obraz;

Ciągle czekamy na pełne cenniki Forda Fiesty ST, by móc ocenić standardowe wyposażenie, jakie oferuje mały hot hatch. Wcześniej mówiło się, że bez dopłaty klienci otrzymają system inforozrywki Sync 3 z ekranem o przekątnej 6,5 cala, asystenta pasa ruchu, tempomat z funkcją ograniczania prędkości, klimatyzację manualną oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Ponadto auto ma być dostępne w wersji z jedną lub dwiema parami drzwi.

Komentarze (5)