Nowy Ford Fiesta ST to kieszonkowa rakieta. Ma 200 KM, szperę i wybory trybu jazdy
Ford zdradza kolejne szczegóły dotyczące nowej Fiesty ST. Pod maską ma on całkowicie nowy 200-konny trzycylindrowym silnik EcoBoost o pojemności 1,5-litra. Po raz pierwszy Fiestę wyposażono w wybór trybu jazdy. Szybki ford dostał też szperę i rewolucyjne zawieszenie.
14.03.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Fiesta ST została opracowana przez ekipę z Ford Performance, co jest gwarancją czerpania przyjemności z jazdy. Auto ma trafić do sprzedaży wiosną 2018 roku i ma łączyć w sobie funkcjonalność niewielkiego auta z możliwością ostrzejszej jazdy po torze wyścigowym.
To już trzecia generacja Fiesty ST, ale po raz pierwszy będzie oferowana z opcjonalnym mechanizmem różnicowym Quaife LSD, który ma za zadanie zapewnić lepszą przyczepność przednich kół w czasie pokonywania zakrętów.
[wpvideo]https://moto.wp.pl/nowy-ford-fiesta-st-to-kieszonkowa-rakieta-ma-200-km-i-wybory-trybu-jazdy-6230132391208577v[/wpvideo]
Oprócz ingerencji w układ jezdny, nowa Fiesta ST ma też opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Rozwiązanie to ma na celu zwiększenie stabilności jazdy.
Ale to nie wszystko, co Ford spakował do małej Fiesty. Jedną z najważniejszych zmian jest wprowadzenie systemu kontroli startu, który ma na celu wspomóc jak najszybsze ruszanie ze startu zatrzymanego. Dodatkowo kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów jazdy (Normal, Sport i Track), co również jest niespotykane w tej klasie aut.
Kilka słów o silniku
Pod maskę Fiesty ST trafi całkowicie nowy, 1,5-litrowy silnik EcoBoost z niezależnie działającym podwójnym układem zmiennych faz rozrządu. Motor ma trzy cylindry i moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr/min i 290 Nm momentu obrotowego od 1600 do 4000 obr/min. Przyspieszenie 0-100 km trwa 6,5 s, a prędkość maksymalną to 232 km/h.
Samochód dostępny będzie w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej, ze sportową stylistyką ST i z 17-calowymi lub opcjonalnymi 18-calowymi obręczami kół.
Standardem jest system łączności i rozrywki SYNC 3 z ekranem o przekątnej 6,5 cala lub opcjonalnym ekranem 8-calowym. Na pokładzie każdego auta znajdziemy też systemy wspomagające kierowcę takie jak asystenta utrzymaniu pasa ruchu, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu i tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, a za dopłatą dostępne są również funkcje obejmujące automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczne reflektory, reflektory z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi i system rozpoznawania znaków drogowych.
Nie możemy doczekać się jazd testowych, żeby sprawdzić, czy jest postęp w porównaniu do bardzo udanego poprzedniego modelu.