Ford Fiesta
Ford Fiesta jest typowym reprezentantem klasy małych samochodów osobowych, sprzedanym przez przeszło cztery dekady w ponad 17 milionach egzemplarzy. Używane modele nabędziemy za niewielkie pieniądze, modele najnowszych generacji prosto z salonu amerykańskiego koncernu Ford to już wydatek rzędu 70 tysięcy złotych.
Ford Fiesta – dane techniczne
Ford Fiesta charakteryzuje nadwozie typu hatchback. Pojazd jest produkowany nieustannie od 1976 roku, a obecnie fabryki zajmują się udoskonalaniem siódmej generacji Forda Fiesta, dostępnej na rynku samochodowym od 2017 roku. Angielska wersja to natomiast już ósma wersja Forda Fiesty. Początkowo porównywano go z Audi 100 C2 oraz Roverem 3500.
Ford Fiesta posiada manualną bądź automatyczną skrzynię biegów, napęd przedni lub na obie osie, 3-5 drzwi, 5 siedzeń, a jego zbiornik paliwa pomieści 40-48 litrów benzyny albo ropy. Wymiary Forda Fiesty wynoszą 3743-4065 mm długości, 1605-1793 mm szerokości, 1320-1495 mm wysokości, a masa całkowita auta to 1675 kilogramów. Największa z dostępnych wersji bagażnika Forda Fiesta ma pojemność 1230 litrów przy złożonych siedzeniach, najmniejsza – jedynie 250 litrów przy siedzeniach rozłożonych.
Ford Fiesta – spalanie i silnik
Spalanie Forda Fiesta kształtuje się na poziomie 3,5-8,2 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Najniższym spalaniem charakteryzuje się Ford Fiesta 1.5 TDCi z 85 KM – spala 3,2 litra ropy na trasie i 3,9 litra podczas jazdy miejskiej. Jedno z wyższych spalań wśród Fordów Fiesta prezentuje natomiast model z silnikiem 1.8 i 130 KM – spala 6,2 litra benzyny na trasie i 9,7 litra w trakcie poruszania się poza miastem.
Rzędowy silnik Forda Fiesta to 3 lub 4 cylindry (każdy ma 2-4 zawory), pojemność od 935 do 1999 cm3, 39-200 KM i maksymalna moc pomiędzy 29 a 147 kW. Samochód może poruszać się z najwyższą prędkością wynoszącą 143-230 kilometrów na godzinę, a do setki przyspiesza w ciągu 6,9-19,5 sekundy. Moment obrotowy układu napędowego Forda Fiesty to natomiast 74-290 Nm.
Ford Fiesta – opinie
Ford Fiesta, jako pierwszy w historii miejski samochód koncernu segmentu B, pozostaje bezkonkurencyjny na rynku w swojej klasie. Atrakcyjna stylistyka coraz to wyższych generacji podwyższa niezaprzeczalną satysfakcję z jazdy Fordem Fiestą. Podobnie jak dość wygodne fotele z niezłym trzymaniem bocznym. Użytkownicy Fordów Fiesta zdecydowanie polecają ich posiadanie. Pojazd dobrze trzyma się drogi, również na zakrętach przy większych prędkościach. Ford Fiesta to także niezawodne hamulce i system wspomagania kierownicy.
Przy zakupie nowego egzemplarza Forda Fiesty z salonu samochodowego trzeba niestety oddzielnie dopłacać za wszelkie udogodnienia. Przykładowo za dopłatą dostępne są komputer, tylne głośniki, przednie halogeny czy też system głosowego sterowania radiem.