Samochody używaneFiatUżywany Fiat Multipla I/II - typowe awarie i problemy

Używany Fiat Multipla I/II - typowe awarie i problemy

Samochody typu van są tworzone specjalnie po to, żeby w komfortowych warunkach zawieźć swoją rodzinę na wakacje wraz z psem, kotem i całym ekwipunkiem. Niestety w gąszczu praktycznych schowków i ergonomicznie zaprojektowanego wnętrza takie cechy jak przyzwoite osiągi czy chociażby cząstkowa przyjemność z jazdy schodzą na dalszy plan ustępując miejsca rozsądkowi.

Fiat Multipla I
Fiat Multipla I
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Fiat
Artur Kuśmierzak

16.09.2011 | aktual.: 30.03.2023 10:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Skoro więc typowy van nie posiada wyżej wymienionych cech to powinien przynajmniej oryginalnie wyglądać. Idąc tym tropem dochodzimy do Fiata Multipla, może nie jest to włoska miss piękności, ale sylwetka tego auta jest bez wątpienia na swój sposób niebanalna.

Historia modelu

Fiat Multipla II
Fiat Multipla II© mat. prasowe / Fiat

Silniki

  • R4 1,6 (103 KM)
  • R4 1,6 CNG (92-103 KM) wersje zasilane gazem LPG/CNG

Diesle:

  • R4 1,9 JTD (105, 110-115 KM)
  • R4 1,9 Mulijet (120 KM)

Pewnie wielu z Was słysząc o wysokie trwałości jednostek napędowych w Fiacie Multipla wybuchłoby śmiechem, ale takie są fakty jednostki wysokoprężne montowane w tym aucie cieszą się bardzo wysoką trwałością bez względu na to czy wybierzemy wariant JTD czy nowszy silnik MultiJet.

Warto jednak pamiętać, że w autach z większymi przebiegami wymiany może wymagać już koło zamachowe oraz koło pasowe wału korbowego. Odradzamy natomiast wybór benzynowego silnika 1,6, w którym notorycznie dochodzi do uszkodzenia przepustnicy i cewek zapłonowych.

Dane techniczne

A jaki jest poziom bezpieczeństwa tego auta? W testach zderzeniowych Euro NCAP Fiat Multipla I generacji otrzymał 3 gwiazdki.

Awaryjność

Fiat Multipla
Fiat Multipla© mat. prasowe / Fiat

Piętą achillesową tego modelu także przednie zawieszenie, takie elementy jak łączniki stabilizatora psują się wręcz notorycznie. Zbyt delikatne jak na nasze drogi są także wahacze. Łożyska kół też ulegają przedwczesnemu zużyciu. W układzie kierowniczym uszkodzeniu nietrwałe są z kolei drążki kierownicze. Kapryśna bywa także elektryka, gdzie bardzo często przepalają się bezpieczniki i żarówki. W wielu egzemplarzach dochodzi też do pękania przednich reflektorów, głównie w wyniku słabej jakości plastików użytych do ich wykonania. Użytkownicy Fiata Multipli narzekają też na szybko wycierające się fotele.

Naszym zdaniem

Największe atuty tego modelu to przestronność i niskie koszty utrzymania, niestety kupując ten samochód musimy się liczyć różnymi usterkami, które na szczęście można usunąć stosunkowo niewielkimi nakładami finansowymi. Najtańsze egzemplarze Fiata Multipla kupimy już za około 7 000 zł.

Komentarze (25)