Ewolucje logotypów [galeria]
Logotyp producenta jest nieodłącznym elementem każdego samochodu. Dzięki dobrze zrobionemu znakowi marka zyskuje prestiż oraz staje się rozpoznawalna na całym świecie. Dzisiejsze logotypy są diametralnie inne od tych z początków motoryzacji.
25.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ewolucja logotypów idzie w parze z ewolucją motoryzacji w ogóle. Rozwój technologiczny stale ulepsza samochody, rozwój grafiki komputerowej usprawnił tworzenie małych i treściwych znaków markowych.
Droga, jaką przeszły poszczególne logotypy, jest szalenie interesująca. Pewnie wielu z Was zastanawiało się kiedyś, skąd wzięły się cztery połączone kółka w logo Audi czy celownik w Mercedesach. Dzięki grafikom ilustrującym zmiany w logotypach największych producentów samochodów możemy prześledzić historię logotypów, łączenie się koncernów i wpływ technologii komputerowej na wygląd znaków markowych.
Najmniej zmian przeszedł Aston Martin, który już na początku swojej obecności na rynku miał przejrzystą wizję logotypu. Najbardziej radykalna metamorfoza dotyczy Audi, Buicka, Mazdy i Renaulta.
Myślicie, że dawne logotypy były lepsze? Który jest według Was najbardziej oryginalny i chętnie widzielibyście go zamiast obecnie używanego?
Źródło: Jalopnik