Bosch tnie godziny i wynagrodzenia w Niemczech. Możliwe także zwolnienia

Europejskie koncerny motoryzacyjne borykają się ze spadkiem popytu na nowe auta. Słaba koniunktura rzutuje również na poddostawców komponentów, czego przykładem jest Bosch.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bosch
Aleksander Ruciński

22.11.2024 08:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Z uwagi na trudną sytuację Bosch jest zmuszony do redukcji liczby godzin, a co za tym idzie, wynagrodzeń niektórych pracowników. Wstępnie chodzi o 450 osób, których kontrakty opiewały na 38-40 godzin tygodniowo. Od 1 marca 2025 będzie to 35 godzin.

Jak wyjaśnił rzecznik prasowy firmy w rozmowie z serwisem "Automotive News Europe" Decyzja dotyczy głównie lokalizacji w Stuttgarcie i Gerlingen. To kolejny przykład cięć w niemieckim gigancie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wcześniej firma zapowiadała zwolnienia, które łącznie mogą dotknąć nawet 7 tys. osób. W październikowej rozmowie z "Der Spiegel" szef Boscha, Stefan Hartung przyznał jednak, że nie może wykluczyć kolejnych decyzji.

Warto odnotować, że mimo kłopotów, Bosch nadal pozostaje światowym dostawcą numer 1 w branży motoryzacyjnej.

Komentarze (1)