BMW odświeżyło Serię 4. Co dalej z wielkimi nerkami?
Po ponad 3 latach od rynkowego debiutu BMW postanowiło odświeżyć "czwórkę". Lifting objął zarówno standardowe odmiany, jak i sportową wersję M4. Co się zmieniło?
31.01.2024 | aktual.: 31.01.2024 11:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kontrowersyjne wloty powietrza zwane powszechnie nerkami zostały na swoim miejscu. Zyskały jednak nieco inne otoczenie w postaci przeprojektowanego zderzaka i reflektorów z nową sygnaturą świetlną. Pionowe wstawki do jazdy dziennej sprawiają, że nowa Seria 4 / M4 zdecydowanie bardziej przypomina najświeższe konstrukcje marki.
Zobacz także
Lifting przynosi też nową grafikę tylnych lamp, która w odmianach 430i, M440i oraz M4 nawiązuje do oświetlenia znanego z ekstremalnie sportowego wydania M4 CSL. Precyzyjnie wycięte, cieniutkie linie tworzą niepowtarzalny efekt, który będzie wyróżniał auto w nocy.
W kabinie także nie zabrakło nowości. Znajdziemy tu m.in. nową kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem i pokrętło zamiast tradycyjnego wybieraka skrzyni. BMW zaktualizowało także multimedia, dorzucając funkcję Quick Select pozwalającą przypisać szybki dostęp do najważniejszych funkcji.
Najważniejsze znajdziemy jednak pod maską. Tym bardziej, że w niektórych wersjach można liczyć na bonus mocowy. Bazą jest 184-konny benzyniak (420i) lub 190-konny diesel (420d). Idąc dalej możemy zdecydować się na 245-konną jednostkę benzynową (430i) i jeden z dwóch wariantów trzylitrowego diesla. 430d zapewnia 286 KM mocy a M440d aż 340 KM. Jest też benzynowy wariant M440i xDrive o mocy 374 KM. Warto wspomnieć, że każda jednostka jest wspomagana systemem miękkiej hybrydy.
W ekstremalnie sportowej odmianie M4 zmiany wizualne są podobne, za to pod maską dzieje się znacznie więcej. Bazowa wersja z mocą 480 KM, napędem na tył i manualną skrzynią spodoba się purystom. Bardziej wymagający mogą wybrać 510-konny wariant Competition z 8-stopniowym automatem. Na szczycie natomiast zagości M4 Competition xDrive wzmocnione do 530 KM i z napędem na cztery koła.
Ceny i specyfikację na polski rynek powinniśmy poznać niebawem.