Aston Martin Vantage Roadster debiutuje z najszybciej składającym się dachem w historii

Wiosna, a co za tym idzie sezon na kabriolety, zbliża się wielkimi krokami. Jedną z ciekawszych, tegorocznych premier w tym segmencie bez wątpienia jest Aston Martin Vantage Roadster. Brytyjczycy właśnie pochwalili się pierwszymi fotografiami i specyfikacją. Tym, co wyróżnia Vantage'e jest wyjątkowo szybki dach.

Roadster jest równie piękny co coupe.
Roadster jest równie piękny co coupe.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

12.02.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Aston Martin w przeciwieństwie do większości konkurentów nie zamierza czekać na marcowe targi w Genewie. Jedną z głównych premier pochwalił się już teraz. Jest nią model Vantage Roadster, który wygląda równie pięknie, jeśli nie piękniej niż coupe.

Co ważne, brak sztywnego dachu nie wiąże się tu z wieloma wyrzeczeniami. Masa własna pojazdu wzrosła nieznacznie, bo tylko o 60 kg, a sam mechanizm działa wyjątkowo szybko. Brytyjczycy chwalą się, że to najszybszy, automatycznie składany dach w historii. Cały proces trwa zaledwie 6,8 sekundy i może odbywać się także podczas jazdy z prędkością nie większą niż 50 km/h.

Pod względem technicznym Roadster nie różni się znacząco od zamkniętego wydania. Oznacza to, że pod maską znajdziemy ten sam 4-litrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem, który generuje 510 KM mocy i 685 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiada 8-stopniowa, automatyczna przekładnia ZF.

Obraz
© mat. prasowe

Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 3,7 sekundy. Roadster jest więc nieznacznie wolniejszy od coupe. Prędkość maksymalna nie rozczarowuje - można jechać 306 km/h z wiatrem we włosach korzystając z kilku trybów pracy podwozia i układu kierowniczego. Do wyboru: Sport, Sport+ oraz Track.

Ceny Astona Martina Vantage Roadster nie są jeszcze znane. Auto będzie zapewne nieco droższe od zamkniętej odmiany, która w Polsce kosztuje co najmniej 839 580 zł. Nie zdziwimy się jeśli kabriolet przekroczy granicę 900 tysięcy.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Komentarze (2)