Acura Integra Type S debiutuje w USA. Ma wiele wspólnego z Civikiem
Po zwykłej Integrze przyszedł czas na Type S-a. Sportowe wydanie luksusowego odpowiednika Hondy właśnie debiutuje w USA. Nie rozczarowuje zarówno w kwestii wyglądu, jak i napędu.
12.04.2023 | aktual.: 12.04.2023 09:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chcielibyście Civica Type R, lecz obawiacie się, że będzie za ostry na co dzień? Acura Integra Type S wydaje się dobrą alternatywą. To bardziej dystyngowany i komfortowy odpowiednik kultowego kompaktu. Pod atrakcyjnie wystylizowanym nadwoziem skrywa dobrze znany napęd.
Mowa o doładowanej, ponad 320-konnej dwulitrówce sprzężonej z manualną 6-biegową przekładnią i dyferencjałem o ograniczonym uślizgu. Acura na razie nie podała szczegółowych osiągów, lecz te powinny być zbliżone do Civica. Tym bardziej, że różnica w masie pomiędzy tymi modelami wynosi zaledwie 14 kg.
Jak przystało na Type S-a, na pokładzie znalazł się wydajny układ hamulcowy Brembo czy lekkie felgi z oponami Michelin Pilot Sport 4S. Nie brakuje również adaptacyjnego zawieszenia z trybami Comfort, Sport i Sport+.
Z zewnątrz Integra Type S kipi sportowym klimatem, choć nie jest aż tak agresywna jak Civic Type R. W kabinie jest jeszcze spokojniej - zamiast kubełków Recaro mamy zwykłe fotele z poprawionym trzymaniem bocznym, sporo czerni i jasnej bieli. Jedyne akcenty zdradzające ostry charakter to kierownica obszyta alcantarą i aluminiowa gałka zmiany biegów.
Integra Type S pojawi się w salonach w najbliższych miesiącach. Szkoda tylko, że będzie dostępna wyłącznie na rynku amerykańskim.