Znakomite wyniki sprzedaży samochodów w lipcu 2015 – Škoda Octavia przegrała z Volkswagenem Golfem
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował najnowszy raport dotyczący liczby zarejestrowanych samochodów w Polsce. Okazuje się, że pomimo wakacji i znakomitej pogody, Polacy wciąż chętnie kupują nowe samochody.
06.08.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tegoroczny lipiec nie tylko nie zmniejszył tempa zakupów Polaków, ale był najlepszym lipcem od 15 lat i czwartym, tegorocznym miesiącem. Zwykle w okresie wakacyjnym dynamika sprzedaży notuje spadki ponieważ wiele osób wyjeżdża na urlopy, ale w tegorocznym lipcu kupiliśmy 29 281 samochodów, jedynie o 2,15 procenta mniej niż w czerwcu. Z drugiej strony, w porównaniu z lipcem 2014 wzrost sprzedaży wynosi 13,46 procenta. Lepszy lipcowy wynik był ostatnio w 2000 roku.
Tegoroczna sprzedaż nowych samochodów wciąż utrzymuje się na wyższym poziomie niż zeszłoroczna, z przewagą niewiele ponad 6000 zarejestrowanych samochodów. Nadal zdecydowanie większe zakupy w Polsce robią klienci instytucjonalni, którzy od początku roku zarejestrowali 62,4 procenta samochodów. Najczęściej wybierane przez firmy marki to Škoda, Volkswagen, Toyota, Ford i Opel. Kolejność pięciu najpopularniejszych marek w gronie klientów indywidualnych wygląda nieco inaczej: Škoda, Opel, Toyota, Volkswagen, Kia. Tak czy inaczej Škoda pozostaje ogólnym liderem, który wyprzedza w tegorocznym rankingu Toyotę o 6366 zarejestrowanych samochodów. Japońska marka powinna może jeszcze dostać przyspieszenia po wprowadzeniu nowego Aurisa i Avensisa. Trzeci pozostaje Volkswagen, a za nim Opel i Ford. W pierwszej dziesiątce znajdują się ponadto Kia, Renault, Hyundai, Nissan i Dacia.
Co ciekawe, w lipcu Škoda Octavia, najpopularniejsze auto w Polsce została wyprzedzona przez Volkswagena Golfa, a także przez Škodę Fabię. To wyraźny sygnał do wprowadzenia liftingu Octavii, która oczywiście pozostaje numerem jeden w rankingu licząc od początku roku.
Wśród marek klasy premium liderem pozostaje BMW, które z liczbą zarejestrowanych do końca lipca 5259 samochodów, wyprzedza o 624 Mercedesa. Trzecie miejsce zajmuje Audi, które dość dynamicznie goni czwarte Volvo. U dilerów szwedzkiego producenta panuje obecnie zatrzęsienie i ogromne zainteresowanie modelem XC90, ale trzeba pamiętać również o debiucie nowego Audi A4. Interesująco zapowiada się walka o pozycję lidera drugiej piątki segmentu premium. W tym roku Porsche bije rekordy w Polsce sprzedając w pierwszym półroczu o 8,6 procenta więcej samochodów niż w pierwszym półroczu 2014. Jeżeli dynamika sprzedaży tych samochodów nie będzie spadać, to Porsche może dogonić w tym roku MINI, które obecnie prowadzi z przewagą 61 sztuk.
Zobacz także