Zmiany na A2 w 2024 roku. Każdy kierowca powinien o nich wiedzieć

Autostrada Wielkopolska, czyli spółka zarządzająca koncesyjnym odcinkiem A2, postanowiła podsumować 2023 rok, a także przedstawić działania na kolejne miesiące. Kierowcy, nawet jeśli by chcieli, nie mogą liczyć na nudę.

Rok 2024 na autostradzie A2 będzie bardzo intensywny
Rok 2024 na autostradzie A2 będzie bardzo intensywny
Źródło zdjęć: © PAP | Jakub Kaczmarczyk
Kamil Niewiński

16.02.2024 | aktual.: 16.02.2024 14:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Autostrada A2 stanowi trzon całej sieci drogowej w Polsce. Po pierwsze łączy ona Warszawę z Berlinem, a po drugie jest kluczową trasą tranzytową dla całej zachodniej Polski. Nie tylko poprowadzona jest ona obok takich miast, jak Poznań czy Łódź, ale również krzyżuje się z ważnymi arteriami: chociażby autostradą A1 oraz drogami ekspresowymi S3 czy S5.

W 2023 roku na płatnym odcinku A2 zarządzanym przez Autostradę Wielkopolską działo się naprawdę wiele. Spółka postanowiła podsumować minione 12 miesięcy, a także zapowiedzieć zmiany, na które powinni być przygotowani kierowcy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Autostrada Wielkopolska zarządza koncesyjnym odcinkiem A2 o długości 255 km pomiędzy Koninem a Świeckiem (granica polsko-niemiecka). W 2023 r. udało się ukończyć remont nawierzchni na odcinki Nowy Tomyśl - Poznań. To ponad 50 km nowego asfaltu, który położony został również na istotnym węźle Poznań Zachód. Tam bowiem A2 krzyżuje się z ekspresówkami - S5 i S11.

Poza tym podjęto również modernizację niektórych miejsc obsługi podróżnych i bramek, dodano też kolejne 25 km barier ochronnych. Na całym koncesyjnym odcinku A2 znajdziemy również LED-owe latarnie - wymieniono ostatnie lampy z oprawami sodowymi.

Koncesyjne A2 w 2024 roku. Remonty, rozbudowy i odcinkowy pomiar prędkości

To jednak "tylko" podsumowanie 2023 roku. Co czeka kierowców w najbliższych miesiącach? Przede wszystkim wznowienie prac remontowych na wiaduktach w okolicach Wrześni i Słupcy, montaż nowych stacji ładowania aut elektrycznych na MOP-ach w Chociszewie i Rogozińcu, a także - i to z pewnością zainteresuje wielu podróżujących - nowy odcinkowy pomiar prędkości, który jest już w użyciu.

Działa on na odcinku ok. 11 km pomiędzy węzłami Poznań Krzesiny i Poznań Komorniki. Zakup i instalacja zostały sfinalizowane już w 2023 roku, zaś w lutym 2024 OPP został oficjalnie uruchomiony.

Niezwykle ważną informacją szczególnie dla mieszkańców Poznania, ale także dla osób często poruszających się po jego obwodnicy, jest budowa trzeciego pasa pomiędzy węzłami Poznań Krzesiny i Poznań Wschód. Ma to nie tylko zapewnić sprawniejszy ruch, ale również poprawić bezpieczeństwo i komfort podróży.

Będzie to kolejny, ostatni zresztą etap rozbudowy obwodnicy Poznania - pomiędzy węzłami Zachód i Krzesiny poszerzenie drogi o trzeci pas zostało już wykonane. Autostrada Wielkopolska zapowiada również poszerzenie i renowacja dwóch mostów autostradowych.

Komentarze (2)