Żegnamy Jeepa Gladiatora w Europie. Dla ostatnich klientów specjalna wersja
To ostatni jeep z silnikiem Diesla i jedyny model niedostępny w wersji hybrydowej lub elektrycznej. Gladiator niebawem pożegna się z klientami w Europie oferując im specjalną wersję FarOut Final Edition.
05.09.2023 | aktual.: 05.09.2023 13:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od momentu pojawienia się na rynku w 2021 roku, Jeep Gladiator zawsze wyróżniał się w swoim segmencie jako pick-up o ogromnej wszechstronności, kierowany do osób bardziej skupiających się na właściwościach terenowych niż na roboczym charakterze auta. Niebawem pożegnamy ten model, ale nie dlatego, że się nie sprzedaje.
Jeep zaprojektował wyjątkową wersję FarOut Final Edition, aby uczcić definitywne zakończenie sprzedaży Jeepa Gladiatora w Europie, będące następstwem przechodzenia marki na w pełni elektryczne napędy.
- Priorytetem marki Jeep jest obecnie elektryfikacja całej gamy pojazdów, w tym produkcja trzech nowych w pełni elektrycznych samochodów, które zostaną wprowadzone na rynek europejski w 2025 roku - powiedział Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie.
W 2025 oku do elektrycznego Avengera dołączą w Europie modele o nazwie Recon i Wagoneer-S. Recon będzie prawdopodobnie pierwszym samochodem terenowym z napędem elektrycznym oferowanym w sprzedaży masowej w Europie, jeśli Jeepa nie wyprzedzi Mercedes z elektryczną Klasą G.
Jeep Gladiator FarOut Final Edition
Samochód będzie budowany na bazie wersji wyposażenia Overland. To, co ma go wyróżniać, to m.in. metalowy emblemat "FarOut Edition" na pokrywie tylnej i czarne naklejki na błotnikach nad nadkolami. W standardzie będą przyciemnione szyby i 18-calowe felgi aluminiowe Granite Crystal z czarnym, błyszczącym wykończeniem. W skład wyposażenia wchodzą także czarne boczne progi rurowe Mopar, trzyczęściowy składany dach hard top lakierowany w kolorze nadwozia i podsufitka hard top Mopar.
Aby podkreślić charakter premium tej wersji, FarOut zaoferuje skórzane i podgrzewane fotele McKinley oraz podgrzewaną kierownicę. W standardzie znajdą się dziewięciogłośnikowy system audio Alpine, światła diodowe, system passive entry i zapalniczka samochodowa, a także kilka systemów bezpieczeństwa. Dodatkowo każdy egzemplarz FarOut będzie można indywidualnie personalizować pakietami Cargo (dodatkowe zasilanie dla urządzeń zewnętrznych i schowek pod kanapą) lub Dual Top (miękki dach)
Dostępna paleta kolorów nadwozia obejmuje siedem lakierów: biały Bright White, czarny Black, żółty High Velocity, srebrny Silver Zynith, szary Sting Grey, zielony Sarge Green i niebieski Hydro Blue.
Pożegnanie Jeepa Gladiatora w Europie stanowi kolejny krok w elektryfikacji marki Jeep, której celem jest, by do końca roku 2030 wszystkie samochody dostępne w sprzedaży na rynku europejskim były w 100 proc. elektryczne.