Zawieszenie TechArt HLS do nowego Porsche 911 Carrera (2013)
Jeden z czołowych tunerów Porsche, TechArt, jeszcze przed genewskim salonem samochodowym przygotował regulowane zawieszenie do obecnie produkowanego 911. Zawieszenie ma układ unoszenia przodu.
18.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie wiadomo, czy zawieszenie jest w pełni produkowane przez TechArta. Konstrukcja pozwala unosić przednią oś nawet o 60 mm. To z pewnością ułatwi pokonywanie krawężników i progów zwalniających właścicielowi zmodyfikowanego samochodu.
Pierwszym wozem, w którym taki układ zostanie zamontowany, jest Porsche 911 Carrera 4S, które TechArt przedstawi na salonie samochodowym w Genewie. Oprócz zawieszenia maszyna będzie miała zmieniony na bardziej sportowy (z zaworami regulacyjnymi) układ wydechowy wyposażony w tłumiki o obniżonych oporach wewnętrznych.
Tuner zainstaluje też w Porsche koła z 21-calowymi felgami ze stopów lekkich oraz pakiet aerodynamiczny. Zestaw spojlerów składający się z przedniej listwy, nakładek na progi, tylnego dyfuzora i niewielkiego spojlera na pokrywie bagażnika znany jest już ze starszej Carrery S.
TechArt przewiduje także ozdobienie wnętrza auta dywanikami ze swoim logo oraz nową, obszytą skórą kierownicę.
W modelu 4S, tak jak w Carrerze S, do napędu służy 3,8-litrowy silnik przeciwsobny o mocy 400 KM przy 7400 obr./min (moment obrotowy wynosi 440 Nm przy 5600 obr./min). Wymiana „wydechu”, a także montaż sportowych filtrów powietrza zwiększą moc jednostki prawdopodobnie o zaledwie 9 KM, a moment obrotowy tylko o 5 Nm.
Prędkość maksymalna samochodu zmieni się więc nieznacznie (jeśli w ogóle) i dla auta z manualną skrzynią biegów będzie wynosiła pewnie 300 km/h, a dla odmiany ze zautomatyzowaną skrzynią PDK – 299 km/h.
Wkrótce po oficjalnej premierze w Genewie zawieszenie HLS będzie dostępne także w innych wersjach silnikowych Porsche 911.
Konkurencja
Źródło: WCF