Więcej informacji na temat BMW M3 F30 – jednak będzie R6 [aktualizacja]
Cały czas trwają intensywne testy BMW M3 F30, w związku z czym w Internecie pojawia się coraz więcej informacji na temat sportowego sedana z Bawarii. Czego dowiedzieliśmy się tym razem?
25.08.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Cały czas trwają intensywne testy BMW M3 F30, w związku z czym w Internecie pojawia się coraz więcej informacji na temat sportowego sedana z Bawarii. Czego dowiedzieliśmy się tym razem?
Według nieoficjalnych doniesień magazynu Autoweek wersja przedprodukcyjna najnowszego BMW M3 zadebiutuje w 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, a jego finalna wersja zostanie zaprezentowana dopiero we Frankfurcie tego samego roku.
Przypominając sobie premierę modelu E90, możemy sądzić, że F30 najprawdopodobniej nie będzie znacząco odbiegało od prototypu w zakresie stylistyki. Magazyn Autoweek dowiedział się, że pod maską nowego BMW na pewno nie pojawi się silnik V6, tylko R6 z turbodoładowaniem generujące około 450 KM mocy.
Co ciekawe, z oferty M raz na zawsze ma zniknąć manualna skrzynia biegów. Najwyraźniej klienci M3 F30 będą mieli do wyboru tylko 7-biegową zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń. Należy to potraktować z przymrużeniem oka, ponieważ w nowej generacji większego brata M5 skrzynia manualna mimo spekulacji o jej wycofaniu w końcu się pojawiła.
[aktualizacja 13 sierpnia]
Do sieci wyciekło wideo z jazd testowych BMW M3 F30. Zobaczcie, jak spisuje się nowe dziecko Bawarczyków.
Newest Spy Video of 2014 BMW F80 M3 Hot Weather Testing in Spain
[aktualizacja 25 sierpnia]
Regularnie co pewien czas do Sieci wyciekają coraz to nowsze informacje dotyczące nowego BMW M3 F30. Tym razem w Internecie pojawiły się kolejne ciekawostki odnoszące się do specyfikacji technicznej.
Tydzień temu dowiedzieliście się już, że pod maską nowego M3 nie będzie silnika V6, ale zgodnie z podejściem marki motor R6. Wiecie też, że będzie on wspomagany turbodoładowaniem oraz, że jego moc szacowana jest na 450 KM, a maksymalny moment na 650 Nm.
Jak dotąd nie było jednak jasne, który silnik trafi pod maskę nowego M3. Jak twierdzi brytyjski AutoCar będzie to motor N55, czyli ta sama jednostka napędowa, którą znajdziemy w takich modelach jak M135i czy 640i. Obecnie dysponuje ona mocą 306 KM, ale zostanie odpowiednio podrasowana tak, aby mogła konkurować z tym co siedzi w Audi RS4 czy w Mercedesie C63 AMG.
Aby zwiększyć efektywność pracy silnika BMW zastosuje system trójfazowego otwierania przepustnicy. Co ciekawe, Niemcy zdecydowali się również na elektromechaniczną przekładnię kierowniczą. Oczywiście wielu konserwatywnych fanów marki może podejść do tej wiadomość z niesmakiem, ale według mnie nie warto jednak wyrokować na ten temat jeszcze przed premierą.