Oto nowy Lexus ES. Przeszedł rewolucję, ale pewne rzeczy się nie zmieniły

Lexus zaprezentował zupełnie nową generację modelu ES podczas targów Auto Shanghai 2025. Po siedmiu latach od premiery poprzednika, który pomimo dwóch liftingów zaczął odstawać od konkurencji, japońska marka zdecydowała się na gruntowną modernizację swojego luksusowego sedana.

Nowy Lexus ES
Nowy Lexus ES
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Filip Buliński

23.04.2025 11:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowy Lexus ES wyróżnia się zdecydowanie ostrzejszą stylistyką inspirowaną koncepcyjnym modelem LF-ZL. Ogromny grill został zastąpiony bardziej subtelnym przodem, a dynamiczna sylwetka z wyraźnymi przetłoczeniami i czarnymi, połyskującymi akcentami na drzwiach może budzić kontrowersje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ewidentnie zmieniła się także sylwetka auta - boczna linia w tylnej części została wydłużona, przez co samochód nie przypomina już klasycznego sedana, a bliżej mu do liftbacka. Z kolei obecność portu ładowania na przednim błotniku nie jest przypadkowa -  Lexus potwierdził, że odmiana elektryczna ES-a będzie oferowana obok znanej już hybrydy, dzięki czemu wybór napędu będzie spoczywał na klientach.

Nowy Lexus ES
Nowy Lexus ES© Materiały prasowe | Lexus

Tył pojazdu przeszedł znaczące zmiany – tradycyjne logo marki zastąpiono napisem "Lexus" rozciągającym się na całej szerokości klapy bagażnika wraz z LED-owym paskiem. Poniżej z kolei umieszczono klosze uzupełniające w kształcie litery "L".

Wnętrze nowego Lexusa ES to krok w stronę minimalizmu i cyfryzacji. Deska rozdzielcza została zdominowana przez 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów oraz 14-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego. W wybranych wersjach dostępny będzie również ekran dla pasażera. Zrezygnowano z tradycyjnej dźwigni zmiany biegów na rzecz selektora, a na kierownicy pojawiło się wytłoczone logo "Lexus" zamiast klasycznego emblematu.

Nowy Lexus ES
Nowy Lexus ES© Materiały prasowe | Lexus

Na pokładzie znalazł się także panoramiczny dach z możliwością przyciemnienia jednym przyciskiem oraz tylne fotele z funkcją masażu i indywidualną regulacją klimatyzacji. W zapomnienie idzie konserwatywne podejście Lexusa do kwestii stylu i luksusu - nowością jest odważne wykończenie wnętrza w kolorze bambusowym, a panele wykorzystują technikę druku 3D dla uzyskania efektu struktury tego materiału.

Czas na wymiary - choć na pierwszy rzut oka tego nie widać, nowy ES jest znacznie większy od poprzednika. Lexus klasy średniej jest teraz 165 mm dłuższy (5140 mm), 55 mm szerszy (1920 mm) i 110 mm wyższy (1555 mm; elektryk jest kolejne 5 mm wyższy), a rozstaw osi został zwiększony o 80 mm do 2950 mm.

Nowy Lexus ES
Nowy Lexus ES© Materiały prasowe | Lexus

Pod maską znajdziemy dwa warianty hybrydowe oparte na silniku o pojemności 2,5 litra. Słabszy generuje 201 KM, natomiast mocniejszy - 247 KM. Oba oferowane będą z napędem na przednią lub obie osie. Zła wiadomość jest taka, że do nas najprawdopodobniej trafi tylko pierwsza z nich. Jeśli informacje się potwierdzą, oznaczałoby to, że ES dalej będzie zostawał w tyle za mocniejszymi i bardziej różnorodnymi napędowo rywalami. Na rynek amerykański przewidziano także 2-litrową hybrydę o mocy 194 KM.

W przypadku elektrycznego wariantu, przewidziano dwie wersje - ES 350e i ES 500e. Pierwszy będzie dysponował napędem na przednią oś i mocą 224 KM, natomiast drugi - napędem na cztery koła DIRECT4 i mocą 343 KM. Lexus nie zdradza na razie ani pojemności akumulatora, ani potencjalnego zasięgu.

Nowy Lexus ES
Nowy Lexus ES© Materiały prasowe | Lexus

Z nowości technicznych nie można pominąć systemu skrętnych kół tylnej osi - koła mają skręcać o cztery stopnie w przeciwnym kierunku do przednich przy niższych prędkościach, poprawiając zwrotność pojazdu. Przy wyższych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku, zwiększając stabilność.

Lexus zastosował również nowe zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, co ma poprawić komfort jazdy. Ponadto wzmocniono sztywność nadwozia dzięki wykorzystaniu najnowszej platformy TNGA GA-K od Toyoty, z której korzysta także m.in. nowa Camry.

Nowy Lexus ES
Nowy Lexus ES© Materiały prasowe | Lexus

Mimo że premiera odbyła się już teraz, nowy Lexus ES trafi do sprzedaży dopiero w połowie 2026 r.

  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
[1/11] Nowy Lexus ESŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus
LexusLexus EShybryda
Komentarze (0)