Więcej Alfy w Alfie – Pogea Alfa Romeo 4C Concept (2013)
Dopiero co przedstawiono wersję produkcyjną Alfy Romeo 4C, a Pogea Design już snuje plany, jak można by zmodyfikować to włoskie sportowe auto, by było postrachem dla innych samochodów. Jednym z ważniejszych argumentów ma być ponad 400-konny silnik.
26.06.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pomysł na model 4C był taki, żeby zrobić sportowy wóz, który niekoniecznie będzie miał Bóg wie jak mocny silnik, ale za to będzie lekki i dzięki temu szybki. Nowa Alfa Romeo jest dokładnie taka, jaka była w pierwszych założeniach.
Jak na sportowca z wyższej półki przystało, 4C ma wręcz mikroskopijną jednostkę napędową. Ma ona objętość zaledwie 1,7 l, którą zamknięto w czterech cylindrach złożonych w jednym rzędzie. Całość została umieszczona w poprzek wozu tuż za plecami kierowcy i pasażera.
Tak niewielka konstrukcja aż prosiła się o doładowanie. Tutaj występuje ono pod postacią turbosprężarki. Motor ma też bezpośredni wtrysk benzyny. W seryjnej konfiguracji silnik osiąga moc 240 KM i moment obrotowy 350 Nm. To niewiele, ale przy wadze suchego samochodu wynoszącej 895 kg wystarczająco dużo, żeby 4C do setki rozpędzało się w 4,50 s i osiągało prędkość 258 km/h.
Zmodyfikowany przez Pogea Racing 4-cylindrowiec ma być znacznie potężniejszy. Na podstawie swojego doświadczenia z identyczną konstrukcją mechanicy tunera sądzą, że z motoru da się wycisnąć około 415 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego.
Żeby uzyskać takie parametry, konieczna będzie wymiana turbosprężarki i montaż sportowego układu wydechowego (wraz z nowym kolektorem), a także przeprogramowanie ECU jednostki napędowej.
Na zdjęciach widać wizualizację Alfy po wyraźnych zmianach nadwozia. Nowy przedni zderzak, listwy progowe i imitacja tylnego dyfuzora mają być zaprojektowane tak, żeby nie tylko poprawić (jeśli to w ogóle możliwe) wygląd coupé, ale też żeby zmniejszyć siłę unoszącą wóz podczas szybkiej jazdy.
Maszyna otrzyma koła z 19- lub 20-calowymi aluminiowymi felgami. Za nimi znajdzie się w pełni regulowane sportowe zawieszenie marki KW.
We wnętrzu sportowy charakter samochodu mają podkreślać elementy tapicerskie ze skóry i detale z kompozytu węglowego lub wstawki z aluminium.
Na razie to wszystko to tylko plany firmy tuningowej, ale chyba byłoby dobrze, gdyby Pogei udało się je zrealizować. Takie auto bezpośrednio nawiązywałoby do supersportowego 8C Competizione.
Źródło: WCF