Volkswagen polubi się z hybrydami. Kto mógł się tego spodziewać?

Volkswagen zmienia swoją strategię, stawiając na hybrydy plug-in mogące przejechać około 100 km. W Europie Ich sprzedaż rosła na początku roku szybciej niż elektryków.

Teraz hybrydy plug-in mogą korzystać z szybkiego ładowania, tak jak elektryki
Teraz hybrydy plug-in mogą korzystać z szybkiego ładowania, tak jak elektryki
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Volkswagen AG
Mateusz Lubczański

10.05.2024 | aktual.: 10.05.2024 13:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rozszerzenie oferty hybryd plug-in jest priorytetem dla Volkswagena – stwierdził dyrektor zarządzający Thomas Schäfer. Klienci najwyraźniej chcą hybryd plug-in, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Chinach.

Taki układ napędowy ma być pomostem pomiędzy silnikami spalinowymi a pełnymi elektrykami. "Hybrydy były pieśnią przeszłości. Rok temu, gdyby ktoś zapytał się mnie [o inwestycje w hybrydy – dop. red.], powiedziałbym, że to droga technologia i nie jest tego warta. W ciągu sześciu miesięcy wszyscy chcą hybryd" – mówił Schäfer w rozmowie z tytułem Autocar.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Marka oczywiście nie traci z oczu celu pełnej elektryfikacji gamy. Hybrydy plug-in nie będą oferowane w każdym modelu. Nie będzie też tworzony zupełnie nowy układ napędowy, a rozwijany ma być ten oparty na silniku o pojemności 1,5 l.

Warto przypomnieć, że w ostatnich dniach zarówno Ford, jak i Mercedes zaktualizowały swoją strategię dla Europy, wskazując na dalszą obecność silników spalinowych w ofercie.

Komentarze (6)