Używany Peugeot 5008 w pigułce
Francuscy producenci, jak mało kto, upodobali sobie minivany Dziś już odchodzą od tej koncepcji, ale na rynku wtórnym można znaleźć wiele ofert. Na przykład Peugeot, którego model 5008 był jednym z ostatnich takich aut, a zastąpił go SUV o tej samej nazwie. Produkcję minivana zakończono w 2013 roku, więc już można stwierdzić, czy jest to samochód godny rozważenia.
20.12.2017 | aktual.: 30.03.2023 11:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Roczniki: 2009-2016 (lifting w 2013 r.)
Ceny rynkowe:20 000-60 000 zł
Awaryjność: wysoka
Koszty eksploatacji: wysokie
Wersje nadwoziowe: minivan
Pojemność bagażnika: 679 l
Popularne silniki benzynowe:
- 1.6 VTi (120 KM)
- 1.2 PureTech (130 KM)
- 1.6 THP (156, 165 KM)
Popularne silniki Diesla:
- 1.6 HDI (109, 112, 114, 120 KM)
- 2.0 HDI (150, 163 KM)
Peugeot zaprezentował swojego ostatniego dużego minivana w 2009 roku i produkował aż do momentu, gdy rynek wybrał SUV-y. Niestety nie jest to konstrukcja zbyt udana. Wnętrze, które jest przestronne, mogłoby być łatwiejsze w obsłudze. Na uwagę zasługują możliwości transportowe - bagażnik do 2506 l i składane wszystkie fotele oprócz kierowcy. Mogłoby też być jeszcze przestronniejsze gdyby nie solidne obudowanie plastikami.
W drugim rzędzie pasażerowie dysponują trzema niezależnymi, przesuwnymi fotelami, a w trzecim zmieszczą się dzieci. Bagażnik w standardowym ustawieniu jest niczego sobie (konfiguracja 5-osobowa to 679 l), zatem swoją podstawową rolę Peugeot 5008 spełnia.
Niestety 5008 nie jest samochodem niezawodnym. W dużej mierze jest to uzależnione od wyboru silnika. Najgorsze są wersje benzynowe, zwłaszcza 1.6 THP, w którym nagminnie występują problemy z układem napędu rozrządu, doładowania i oczyszczania spalin.Inne jednostki są zbyt słabe. Lepiej wybrać diesla, zwłaszcza 2.0 HDI. Skrzynie biegów też nie zachwycają, ani precyzją ani kulturą pracy.
Typowe usterki:
- Napinacze łańcuchów rozrządu w silnikach VTi oraz THP
- Pękanie kolektorów w silnikach THP
- Duża ilość nagaru w silnikach THP
- Filtry DPF w dieslach
- Nieprecyzyjne, manualne skrzynie biegów i zgrzytanie
- Stukanie tylnego zawieszenia
- Szwankująca elektryka
Czego szukać:
Najlepiej aut z silnikiem Diesla 2.0 HDI o dowolnej mocy.
Czego unikać:
W zasadzie każdej wersji benzynowej. Jedyny silnik, który na razie nie odnotowuje poważnych usterek to 130-konny 1.2 PureTech, ale jak na tak duże auto jest za słaby. Obciążony zużywa dużo paliwa.
Zobacz także