Używane Volvo V60 w pigułce. Nowoczesny, ale bardzo kapryśny
Produkowane od ośmiu lat i sprzedawane jeszcze w salonach Volvo V60 zyskało sobie uznanie nie tylko przez cechy typowe dla marki, ale i atrakcyjny wygląd. A jak jest z mechaniką i czy zakup używanego modelu jest ryzykowny?
28.06.2018 | aktual.: 30.03.2023 10:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Roczniki: od 2010-2018 (lifting 2013 i 2015)
Ceny rynkowe: od 30 000 zł
Awaryjność: przeciętna
Koszty eksploatacji: wysokie
Wersje nadwoziowe: kombi
Pojemność bagażnika: 430 l
Silniki benzynowe Volvo V6 I:
- T3 - 1.6 Turbo (150 KM)
- T4 – 1.6 Turbo (180 i 190 KM)
- 2.0 T (203 KM)
- T5 - 2.0 Turbo (240 i 245 KM)
- T6 - 2.0 Turbo (306 KM)
- T6 AWD – 3.0 Turbo (304 KM)
Silniki Diesla Volvo V60 I:
- D2 - 1.6 (114 KM)
- D2 - 1.6 (120 KM)
- D3 - 2.0 (136 KM)
- D3 - 2.0 (150 KM)
- D3/D4 - 2.0 (163 KM)
- D4 - 2.0 (181 KM)
- D4 AWD - 2.4 (163, 181 i 190 KM)
- D4 - 2.0 (191 KM)
- D5 - 2.4 (205 KM)
- D5 - 2.4 (215 KM)
- D5 - 2.0 (225 KM)
- D6 Plug-in (215 i 220 KM)
Wersja sportowa: Polestar – 2.0 Turbo (367 KM)
Pewnie zwróciliście uwagę na nieco inne stopniowanie silników w naszym zestawieniu – nie ze względu na pojemność lecz oznaczenie. To dość skomplikowana sprawa i rozpoznanie wersji silnikowej po samym oznaczeniu jest bardzo trudne, bo wiele zależy od rocznika. Może to być na przykład motor 4- lub 5-cylindrowy o pojemności 2,0 litra i różnej mocy.
Ciekawostką może być fakt, że największy silnik benzynowy, opracowany przez Volvo, ma sześć cylindrów w rzędzie i jest ustawiony poprzecznie. Prace przy nim nie są łatwe, choć to akurat udana konstrukcja. Benzynowe jednostki 1.6 i 2.0 są dziełem Forda, nie należą do popularnych.
Na rynku diesli największą przewagę mają motory 2.0 z pięcioma cylindrami o oznaczeniu D3 lub D4. Ogólnie jest to dobry silnik, który najlepiej wybrać z przekładnią manulaną, bo automat nie słynie z trwałości.
Ogólnie trzeba pamiętać o rozgrzewaniu silników, bo wszystkie są wyposażone w turbodoładowanie oraz o studzeniu ich po ostrej jeździe. Zmiana oleju co 15 tys. km też nie zaszkodzi. Zasadniczo model jest zbyt krótko na rynku, by mówić o trwałości silników, ale na razie jest ona oceniana dobrze.
Gorzej z elektroniką, która szwankuje raz za razem. Liczne, czasami drobne usterki to norma. Odwiedzanie serwisu autoryzowanego także, bo nie każdy radzi sobie z diagnostyką. Czasami rzeczywiście coś się dzieje, częściej nic. Nieprawidłowe wskazania komputera i wskaźników czy zapalające się komunikaty o awarii to znany problem nie tylko tego modelu Volvo z tego okresu.
Zawieszenie należy ocenić dobrze, choć tylne nie należy do trwałych. Serwis Volvo V60 nie jest tani, niezależnie od tego czy wybierzecie warsztat niezależny czy autoryzowany.
Sam wybór Volvo V60 należy traktować mocno subiektywnie. Jeżeli auto wam się podoba i cenicie sobie dobre osiągi, komfort podróżowania i bezpieczeństwa, to jest to dobre rozwiązanie. Jednak jeśli liczycie na duży bagażnik, to lepiej od razu poszukajcie innej marki. Nie jest to też auto przestronne.
Typowe usterki Volvo V60 I:
- rozszczelnienia dolotu w dieslach,
- liczne usterki elektroniki pokładowej,
- awaria klamki bagażnika,
- awarie automatycznych przekładni,
Czego szukać:
Samochodów regularnie serwisowanych w ASO
Czego unikać:
Wersji benzynowych z automatyczną skrzynią biegów