Udane "polowanie" motocyklowego patrolu GITD. Rekordzista ważył 2,5 tony za dużo

Mimo stanu epidemii inspektorzy GITD mają pełne ręce roboty. Oprócz stacjonarnych patroli, w typowaniu pomagają także funkcjonariusze na motocyklach. 21 maja na drodze ekspresowej S5 zatrzymano w ten sposób w sumie 10 pojazdów. Wszystkie okazały się przeładowane.

W całym kraju GITD dysponuje kilkudziesięcioma motocyklami Kawasaki GTR 1400
W całym kraju GITD dysponuje kilkudziesięcioma motocyklami Kawasaki GTR 1400
Źródło zdjęć: © fot. GITD
Filip Buliński

22.05.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przeładowane ciężarówki oraz auta dostawcze czy niewłaściwe wskazania tachografów to dla Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego codzienność. Nierzadko zdarzają się także pojazdy niesprawne technicznie - tak jak w przypadku zatrzymanej do kontroli 21 maja ciężarówki. 40-tonowy zestaw - poza tym, że przewoził niezabezpieczony ładunek - to jeszcze poruszał się z pękniętą tarczą hamulcową.

Poprzedniego dnia wielkopolscy inspektorzy na trasie S5 sprawdzali pojazdy na stacjonarnych punktach kontrolnych, znajdujących się w miejscach obsługi pasażerów Gołanice i Wilkowice. Pomagał im w tym patrol motocyklowy. Krążąc między wspomnianymi punktami, typował on pojazdy, które mogły nie spełniać obowiązujących norm. W sumie wyznaczono w ten sposób 10 pojazdów (5 ciężarowych i tyle samo dostawczych i DMC do 3,5 tony). I każdy z nich okazał się przeładowany.

Rekordzista – samochód dostawczy wiozący artykuły spożywcze – ważył aż o 2,5 tony za dużo. Wysoki wynik uzyskała także przeładowana o 2 tony ciężarówka, przewożąca żwir, w której dopuszczalny nacisk podwójnej osi napędowej został przekroczony aż o 3 tony. Wszystkich kierowców ukarano mandatami, a ładunek przekraczający normę musiał zostać przeniesiony do podstawionych przez właścicieli pojazdów.

Z takim rodzajem typowania przez GITD mogliśmy się spotkać już w poprzednich latach. Oprócz wychwytywania pojazdów na głównych arteriach drogowych, motocyklowe patrole pojawiają się też gdzie indziej - często obserwują też mniejsze, lokalne drogi, po których poruszają się przewoźnicy, próbujący uniknąć kontroli. Nierzadko zdarzało się też zatrzymywanie przez inspektorów na jednośladzie osób znajdujących się pod wpływem alkoholu.

Funkcjonariusze w całym kraju dysponują kilkudziesięcioma egzemplarzami Kawasaki GTR 1400. Z oczywistych względów, patrole wykorzystują pojazdy jedynie w sezonie, dlatego możemy teraz częściej spodziewać się ich udziału w akcjach kontrolnych.

Komentarze (10)