Toyota Yaris Cross i jej specjalna cena na Dzień Dziecka. Jest tańsza, niż myślisz
Dokładnie 1 czerwca rusza przedsprzedaż nowego crossovera na rynku – Toyoty Yaris Cross. Pod względem stylistyki auto czerpie ze swojego miejskiego brata i jako jeden z nielicznych modeli w swojej klasie oferuje napęd na cztery koła. No i co ważne, nie kosztuje za dużo.
24.05.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowy model Toyoty ma być dostępny z układem hybrydowym lub z tradycyjnym silnikiem benzynowym, w 5 wersjach wyposażenia i 20 wariantach kolorystycznych, ale co ważne – również z opcjonalnym napędem AWD. Dokładnie to AWD-i, który działa w oparciu o silnik elektryczny służący do napędu tylnej osi. Takie rozwiązanie stosowane jest w innych SUV-ach Toyoty.
Ceny Toyoty Yaris Cross
Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 74 900 zł. Wersja hybrydowa kosztuje od 88 900 zł.
Już w podstawowej wersji Active samochód jest wyposażony w system multimedialny z ekranem o przekątnej 7 cali, łącznością za pomocą Apple CarPlay i Android Auto oraz usługami Toyota Connected Car. Ponadto na pokładzie pracuje pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.
Wersje Adventure i Premiere Edition kosztują więcej z racji lepszego wyposażenia. Yaris Cross Hybrid Adventure to wydatek od 115 900 zł. Odmiana Premiere Edition kosztuje 122 900 zł i będzie dostępna wyłącznie w 2021 roku.
Gama silników Toyoty Yaris Cross
Do wyboru klienci będą mieli 4 wersje napędowe Yarisa Cross:
- Benzynowa – silnik 1.5 o mocy 125 KM (manual i automat)
- Hybrydowa – silnik 1.5 o mocy systemowej 116 KM (automat)
- Hybrydowa AWD-i – silnik 1.5 o mocy systemowej 116 KM (automat)
Ponadto, warto wiedzieć, że wersja AWD-i jest wyposażona w zawieszenie wielowahaczowe z tyłu oraz dodatkowe tryby do jazdy poza asfaltem.
Zobacz także
Toyota Yaris Cross vs. rywale w segmencie
Zacznijmy od tego, że Toyota Yaris Cross z ceną niespełna 75 tys. zł jest wyraźnie tańsza od większej Toyoty C-HR, która kosztuje od 113 tys. zł.
Jeśli zestawić 125-konną toyotę z rynkowymi rywalami, to wygląda to mniej więcej tak:
- Kia Stonic (120 KM) – 71 tys. zł
- Citroën C3 Aircross (100 KM) – 72 tys. zł
- Fiat 500X (120 KM) – 74 tys. zł
- Škoda Kamiq (110 KM) – 74 tys. zł
- Toyota Yaris Cross (125 KM) – 75 tys. zł
- Nissan Juke (114 KM) – 75 tys. zł
- VW T-Cross (110 KM) -76 tys. zł
- Hyundai Bayon (100 KM) – 78 tys. zł
- Renault Captur (140 KM) – 81 tys. zł
- Ford Puma (125 KM) – 82 tys. zł
- Suzuki Vitara (129 KM) – 83 tys. zł
- Opel Crossland (130 KM) – 86 tys. zł
- Mazda CX-3 (121 KM) – 91 tys. zł
- Peugeot 2008 (130 KM) - 94 tys. zł
Jak widać, w gronie konkurentów Toyota Yaris Cross cenowo wypada bardzo dobrze. Prawdopodobnie będzie się też świetnie sprzedawała.