Toyota Hilux Expedition. Dom na kołach, którym wjedziesz wszędzie

Pickup z turystyczną zabudową to marzenie niejednego wielbiciela ekstremalnych eskapad. Na rynku nie ma wielu aut tego typu. Zdarzają się jednak projekty przykuwające uwagę. Przykład? Toyota Hilux Expedition pokazana przez czeski oddział marki.

Toyota Hilux Expedition
Toyota Hilux Expedition
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Aleksander Ruciński

30.03.2023 | aktual.: 02.04.2023 12:10

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Domy na kołach stają się coraz popularniejsze. Widać to w szczególności po rosnącym segmencie kampervanów. Większość z nich jest świetna, ale sprawdza się głównie w turystyce drogowej. Gdy chcemy zjechać z utwardzonego szlaku, potrzeba czegoś więcej. Na przykład Toyoty Hilux Expedition.

Projekt zaprezentowany przez czeski oddział marki imponuje możliwościami i liczbą akcesoriów. Co ciekawe, wiele z nich pochodzi od polskiej firmy More 4x4. Sporo pracy w projekt włożyli też niemieccy specjaliści z Delta 4x4.

To właśnie oni dostarczyli wzmocnione i podwyższone zawieszenie czy 17-calowe felgi z oponami General-Tire Grabber. Są też poszerzenia błotników i ciekawe grafiki na nadwoziu, które nadają Hiluxowi bardzo bojowego wyglądu.

Toyota Hilux Expedition
Toyota Hilux Expedition© Materiały prasowe | Lukas Wagneter

Na liście dodatków, szczególnie tych od More 4x4, nie brakuje praktycznych rozwiązań. To m.in. przedni zderzak z wyciągarką, dodatkowe osłony podwozia czy wzmocnione resory piórowe, zdolne udźwignąć dodatkowy ładunek.

To ważne, gdyż kempingowa zabudowa swoje waży. Zajmuje też sporo miejsca – całą przestrzeń ładunkową i dach. Pozwala jednak wygodnie spędzić noc i przechować sporo turystycznych akcesoriów.

Hilux Expedition jest prawdziwym domem na kołach z prysznicem, 6-litrowym bojlerem, 60-litrowy zbiornikiem na wodę, akumulatorem o pojemności 100 Ah, lodówką, ogrzewanym namiotem i rozbudowanym oświetleniem. Imponujące!

Niestety, są dwa problemy. Pierwszy z nich to cena – same modyfikacje kosztowały równowartość około 230 tys. zł. Drugim jest fakt, że Hilux Expedition to auto pokazowe, które nie trafi do oficjalnej dystrybucji.

  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
  • Toyota Hilux Expedition
[1/33] Toyota Hilux ExpeditionŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Komentarze (0)