Tommi Mäkinen zdradza najbliższe plany zespołu Toyoty w WRC
Tommi Mäkinen w wywiadzie udzielonym niemieckiemu Rallye Magazin odpowiedział na pytania dotyczące przyszłości zespołu Toyoty w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata.
31.07.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wiemy już, że bazą zespołu nie będą Niemcy, ale Finlandia, a dokładnie miasto Jyväskylä, będące jednocześnie bazą Rajdu Finlandii. Nota bene właśnie trwa ten rajd. Plany zakładają by baza funkcjonowała w pełni do końca roku, a testy nowego samochodu rozpoczną się na wiosnę przyszłego. Sam dział badawczo-rozwojowy ma funkcjonować od września i od tego czasu zacznie powstawać samochód. Mäkinen ma zamiar zatrudnić na początek 25 osób, które zbudują nowy samochód od podstaw. Grupą tych ludzi pokieruje Grek Michael Zotos, pracujący dawniej w zespole Prodrive kierującym stajnią Subaru w WRC.
Wracając do samochodu, plany zakładają zbudowanie czterech aut, by dwa mogły jeździć w testach na zmianę. Yaris WRC będzie napędzany silnikiem przygotowanym w Toyota Motorsport GmbH, układ przeniesienia napędu dostarczy Xtrac, a zawieszenie BOS. Wstępne ustawienia przygotuje Mäkinen, a później samochodami będą jeździć kierowcy znający specyfikę współczesnych aut WRC.
Tommi zapytany o kierowców powiedział, że byłby głupcem gdyby nie rozmawiał z Mikko Hirvonenem, najlepszym obecnie kierowcą bez kontraktu. Mikko jest więc kandydatem numer jeden, a Tommi od razu wymienił również nazwisko Juho Hänninena. Fin pracował przy rozwoju Hyundaia i20 WRC, wystartował w kilku rajdach i został odsunięty na bok.
Poza Yarisem WRC stajnia prowadzona przez Mäkinena będzie od razu budowała i rozwijała samochód w specyfikacji R5, by Toyota pojawiła się również w innych rajdowych ligach niż mistrzostwa świata. Prawdopodobnie Toyota poprowadzi program rozwoju młodych kierowców, którzy będą startowali Yarisami R5 by móc trafić w przyszłości do zespołu fabrycznego WRC.