Test wideo: DS 9 kontra Lexus ES. Od samochodów popularnych do premium. Kto zrobił to lepiej?
Lexus był kiedyś nowy w segmencie premium, ale do dzisiaj zdążył wydeptać już szlaki i nikt jego pozycji nie kwestionuje. DS jest teraz "tym nowym" – czy uda mu się osiągnąć taki sukces, jak Lexusowi? Porównaliśmy dwie limuzyny segmentu premium, żeby to sprawdzić.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lexus ES kontra DS 9 – test wideo
Lexus jest już starym wygą w segmencie premium, ale nie zapominajmy, że został powołany do życia przez Toyotę, czyli producenta samochodów popularnych.
Mniej więcej to samo zrobił jakiś czas temu Citroën z grupą PSA, które stworzyły osobną markę premium – DS. Jak limuzyna DS-a wypada w porównaniu do modelu japońskiego przedstawiciela segmentu premium?
Lexus ES to następca GS-a, który sprawdza się i jako limuzyna dla kierowcy, i dla pasażerów. Od DS 9 jest dłuższy o 4,1 cm, ale z kolei DS jest szerszy o 6,7 cm. W limuzynach ważny jest też rozstaw osi i o ile Lexus ES ma 2870 mm, to w DS-ie jest on o 25 mm dłuższy, co sugeruje większą ilość miejsca w środku.
Oba samochody można kupić jako hybrydy, ale ceny hybrydowych DS-ów są o około 10 tys. zł wyższe niż lexusów. Czy słusznie? Czy faktycznie DS zrobił to lepiej od doświadczonego Lexusa? Zapraszam na film.