Test wideo: Benzyna E5 vs. E10 – bez panikowania oraz propagandy

Niektóre źródła podają, że benzyna o oznaczeniu E10 może powodować niewielki wzrost zużycia paliwa oraz spadek mocy. Postanowiłem sprawdzić na hamowni, czy samochód zatankowany nowym paliwem ma te same parametry, jak na benzynie E5. Zapraszam do oglądania.

Maciej Gomułka

17.01.2024 | aktual.: 18.01.2024 10:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Test polegać będzie na wykonaniu pomiarów na hamowni, kiedy w samochodzie będzie benzyna E5 (zawartość etanolu na poziomie 4,7 proc.). Następnie, po całkowitym zużyciu tego paliwa, zostanie ono zastąpione nowszym (E10 – 7,4 proc. biokomponentów).

Samochód, który posłuży nam do przeprowadzenia tego testu, to Skoda Fabia z silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM. Jednostka ta bez problemu powinna pracować na obu rodzajach benzyn, co sugeruje naklejka przy wlewie paliwa.

W tym filmie dowiesz się, jaką moc oraz moment obrotowy samochód przenosi na koła, gdy silnik zasilany jest benzyną E5 oraz E10, a także czy dało się odczuć jakieś różnice podczas jazdy.

benzyna E10benzynahamownia
Komentarze (201)