Tania hybryda od MG. Jest znacznie większa od Toyoty Yaris
MG kontynuuje ekspansję na europejskim rynku, prezentując kolejny atrakcyjny model. To hybrydowy reprezentant segmentu B, który (przynajmniej na papierze), nie ma się czego wstydzić
27.02.2024 | aktual.: 27.02.2024 12:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
MG3 - tak nazywa się najnowsze dziecko brytyjsko-chińskiej marki pokazane podczas salonu samochodowego w Genewie. Choć pozornie jest to samochód do bólu nudny, budzi sporo emocji w sieci. Wszystko z powodu zapowiadanych cen, które mają być znacznie niższe niż w przypadku konkurentów.
MG3 jest niczym innym, jak miejską hybrydą mierzącą 4,11 m długości, 1,5 m wysokości i 1,8 m szerokości. Auto jest zauważalnie większe od popularnych konkurentów. Przewyższa Renault Clio o 6 cm długości, a Toyotę Yaris aż o 17 cm. Nieźle, choć nie rewelacyjnie zapowiada się też bagażnik mieszczący 293 l ładunku.
Samochód wygląda dość zwyczajnie, ale może się podobać. Stylistyka raczej nikogo nie zachwyci, ale i raczej nie zrazi. Podobnie zresztą jest we wnętrzu, w którym znajdziemy dwa ekrany - 7-calowy wyświetlacz przed kierowcą oraz multimedia z ekranem o przekątnej 10,25 cala.
Wyposażenie jest naprawdę dobre. W standardzie dostaniemy systemy wsparcia kierowcy, klimatyzację, kamerę cofania i tylne czujniki parkowania, a nawet adaptacyjny tempomat. A co znajdziemy pod maską?
Napęd Hybrid+ o bardzo przyzwoitych parametrach. Silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra i mocy 102 KM jest wspierany 136-konną jednostką elektryczną, co przekłada się na niezłe osiągi. Setkę zobaczymy na liczniku po 8 sekundach, a średnie obiecywane spalanie ma wynieść 4,4 l/100 km.
Wiadomo już, że auto trafi także do Polski. Wciąż czekamy na oficjalne ceny, lecz sądząc po dotychczasowej ofercie MG, powinny być one zauważalnie niższe niż w przypadku konkurencji.