Tak, on naprawdę istniał. Citroën Xsara Picasso od Sbarro

Xsara Picasso nie jest pierwszym autem, które przychodzi do głowy, gdy mówimy o szybkiej jeździe. Tymczasem powstał jeden bardzo nietypowy egzemplarz, wyposażony w klatkę i cztery kubełkowe fotele!

Citroën Sbarro Picasso Cup
Citroën Sbarro Picasso Cup
Źródło zdjęć: © WP Autokult
Mateusz Lubczański

25.04.2024 16:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Szybki minivan? Pierwsze skojarzenie to zapewne Renault Espace z silnikiem z Formuły 1. To jednak nie koniec – Citroën też miał swoją rodzinną wyścigówkę, a powstała w firmie Sbarro, tej samej, która robiła "skrzydlaka" z mercedesa 560 SEL.

I tak, tutaj też postawiono na podnoszone drzwi. By wzmocnić konstrukcję zainstalowano klatkę bezpieczeństwa, nie mogło też zabraknąć kubełkowych foteli. Zawieszenie oczywiście obniżono.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pod maską znalazł się dwulitrowy silnik z Peugeota 306 S16 generujący około 230 lub 250 koni w zależności od źródeł. Miał zmodyfikowany dolot oraz układ wydechowy. Wówczas gigantyczne, bo mające 19 cali felgi OZ Superleggera (opony 255/40) skrywały hamulce z tarczami o średnicy 370 mm. By je pomieścić, zainstalowano poszerzone błotniki. Lotka na tylnej klapie była tylko wisienką na szczycie tortu.

Auto zostało pokazane w 2002 roku na salonie samochodowym w Genewie. Co ciekawe, podobno jego stworzenie zajęło tylko trzy miesiące!

Komentarze (0)