SsangYong bez importera w Polsce. Koreańczycy wypowiedzieli umowę BAH ze skutkiem natychmiastowym
Koreański producent SsangYong Motor Company wypowiedział umowę dystrybucyjną swojemu polskiemu przedstawicielowi, firmie SsangYong Polska. To kolejna marka, którą w krótkim okresie traci BAH. Nagły obrót spraw ma jednak nie mieć wpływu na użytkowanie aut przez właścicieli.
25.08.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Umowa na reprezentowanie marki SsanYong przez British Automotive Holding na polskim rynku została przerwana nagle niewiele ponad rok po jej zawarciu 6 maja 2019 roku. Polska spółka utraciła tytuł autoryzowanego importera i dystrybutora na terytorium Polski 25 sierpnia ze skutkiem natychmiastowym.
Koreański producent nie podał oficjalnie powodu swojej decyzji. Zarząd BAH w opublikowanym oświadczeniu poinformował, że "analizuje zasadność i skuteczność wypowiedzenia przez Ssangyong Motor Company umowy dystrybucyjnej".
Koniec umowy dystrybucyjnej dla BAH: co dalej z klientami SsangYonga w Polsce?
Pomimo nagłego przerwania współpracy Koreańczycy oczekują, że SsangYong Polska będzie kontynuował prowadzenie usług serwisowych i gwarancyjnych do momentu zakończenia okresu gwarancji ostatniego pojazdu sprzedanego przez krajowych kontrahentów lub do momentu wyznaczenia przez Ssangyong Motor Company nowego podmiotu odpowiedzialnego za świadczenie tych usług.
W praktyce ma oznaczać to, że obecni właściciele modeli Tivoli, XLV, Korando, Rexton i reszty mają w żaden sposób nie odczuć zawirowań wobec marki na polskim rynku. Dokument nie odpowiada jednak na pytanie, czy utrzymana zostanie obecna liczba punktów dystrybucji i serwisowania ssangyongów w Polsce.
Kłopoty BAH: kolejna marka utracona
Jeszcze na początku tego roku British Automotive Holding prezentował ambitne plany co do rozwoju sprzedaży aut SsangYonga w Polsce. Dziś jednak wiemy, że nie zostaną one zrealizowane. To kolejny cios dla notowanej na giełdzie spółki, która w ostatnich miesiącach poinformowała także o końcu współpracy z koncernem Jaguar Land Rover z dniem 31 marca 2021 roku.
27 lipca z kolei należąca do British Automotive Holding spółka AML Polska poinformowała z kolei o wypowiedzeniu umowy dilerskiej i serwisowej firmie Aston Martin Lagonda. Spółka ma skończyć reprezentowanie tej ekskluzywnej marki w Polsce w ciągu dwóch lat. British Automotive Holding reprezentowała brytyjskie marki na polskim rynku przez ostatnie 15 lat i w tym czasie sprzedała ponad 14 tysięcy samochodów.