Spykera plany wobec Saaba
28 stycznia 2010 roku Spyker podpisał z General Motors umowę kupna szwedzkiej marki Saab. Teraz informuje jak zdobędzie resztę potrzebnych do sfinalizowania procesu pieniędzy, co będzie w gamie modelowej oraz kiedy Saab zacznie przynosić zyski...
05.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
28 stycznia 2010 roku Spyker podpisał z General Motors umowę kupna szwedzkiej marki Saab. Teraz informuje jak zdobędzie resztę potrzebnych do sfinalizowania procesu pieniędzy, co będzie w gamie modelowej oraz kiedy Saab zacznie przynosić zyski...
Nowa firma, nazywać się będzie "Saab Spyker Automobiles NV". Obie firmy działać będą jako dwie odrębne spółki operacyjne, z których każda adresowana będzie do różnych grup odbiorców oraz będzie posiadała własne linie produktowe.
Plan zaprezentowano szwedzkiemu rządowi oraz Europejskiemu Bankowi Inwestycyjnemu. Głównymi elementami planu jest:
- zachowanie marki Saab jako samodzielnego producenta. W ofercie z trzema, bądź czterema produktami. Jakimi? Modelem 9-3 (w wersji sedan, hatchback, sports estate, X oraz convertible), nową generacją 9-5 (sedan, sports estate oraz X) oraz modelu 9-4X. Analizowana jest również produkcja czwartego modelu 9-1, jednak pod warunkiem gdy zachowany zostanie trend wzrostowy segmentu małych aut.
- Odnowienie produktów, począwszy od wprowadzenia nowego 9-5 latem tego roku, nowego 9-4X na początku 2011 oraz całkowicie nowego Saaba 9-3 w 2012 roku.
- Pozostanie w segmencie aut luksusowych/premium z takimi samochodami jak BMW serii 3 i 5, a także Audi A4 i A6.
- Zdecydowana większość produkcji, będzie znajdować się w siedzibie w szwedzkim Trollhattan. Część produkcji modelu 9-4X, przeznaczona na rynek amerykański, umieszczona będzie w Meksyku.
Aby przywrócić rentowność Saabowi do roku 2012 potrzebuje około 1 miliarda dolarów. Wszystko jednak zależy od tego, czy Spyker zdobędzie odpowiednie fundusze. Z Europejskiego Banku Inwestycyjnego w wysokości 400 milionów euro, która podobno już otrzymała zabezpieczenie ze strony szwedzkiego rządu.
Spykerowi i Saabowi życzymy powodzenia.