Poważne awarie silników. Sprawa trafiła do UOKiK-u

UOKiK ma się zająć sprawą silnika 1.2 PureTech. Skierowano już pismo o wszczęcie postępowania. Chodzi o konstrukcję silnika z paskiem rozrządu w kąpieli olejowej, który po pewnym czasie łuszczy się i zapycha kanały olejowe.

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 GT
Peugeot 408 1.2 PureTech 130 GT
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

19.02.2024 | aktual.: 19.02.2024 12:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Informację o wszczęciu postępowania podał serwis Francuskie.pl. Informuje on, że sprawa została skierowana do UOKiK-u przez gdańskiego Rzecznika Konsumentów na prośbę jednego z klientów.

Chodzi o samochód z silnikiem 1.2 PureTech, w którym występuje problem nadmiernego zużycia paska rozrządu, którego fragmenty przedostają się do układu smarowania, a także pompy podciśnieniowej układu hamulcowego. W pewnych przypadkach może dojść do utraty siły hamowania lub nawet całkowitej utraty hamulców.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

We fragmencie zacytowanego przez francuskie.pl pisma czytamy: "W ocenie rzecznika konsumentów w/w działania mogą kształtują prawa i obowiązki konsumentów w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając ich interesy".

Jak poinformował właściciel samochodu, do sprawy dołączył się Transportowy Dozór Techniczny. Jak dowiemy się czegoś więcej na ten temat, na pewno was poinformujemy.

Komentarze (36)