Poważne awarie silników. Sprawa trafiła do UOKiK-u
UOKiK ma się zająć sprawą silnika 1.2 PureTech. Skierowano już pismo o wszczęcie postępowania. Chodzi o konstrukcję silnika z paskiem rozrządu w kąpieli olejowej, który po pewnym czasie łuszczy się i zapycha kanały olejowe.
19.02.2024 | aktual.: 19.02.2024 12:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Informację o wszczęciu postępowania podał serwis Francuskie.pl. Informuje on, że sprawa została skierowana do UOKiK-u przez gdańskiego Rzecznika Konsumentów na prośbę jednego z klientów.
Chodzi o samochód z silnikiem 1.2 PureTech, w którym występuje problem nadmiernego zużycia paska rozrządu, którego fragmenty przedostają się do układu smarowania, a także pompy podciśnieniowej układu hamulcowego. W pewnych przypadkach może dojść do utraty siły hamowania lub nawet całkowitej utraty hamulców.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
We fragmencie zacytowanego przez francuskie.pl pisma czytamy: "W ocenie rzecznika konsumentów w/w działania mogą kształtują prawa i obowiązki konsumentów w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając ich interesy".
Jak poinformował właściciel samochodu, do sprawy dołączył się Transportowy Dozór Techniczny. Jak dowiemy się czegoś więcej na ten temat, na pewno was poinformujemy.